Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikroorganizmalarda Hücre Yapıları ve Fonksiyonlar | GDM 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tez çalışmaları öncesinde yüksek lisans öğrencilerine mikroorganizmaların hücre yapıları ve fonksiyonları ile ilgili detaylı bilgi verilmesi. |
Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların sınıflandırılması, Ökaryotik ve prokaryotik hücre farklılıkları, Bakteri genomu ve replikasyonu, Sitoplâzmada bulunan yapılar, Membran ve madde transportu, Hücre duvarı ve Gram reaksiyonu, Yüzeysel strüktür, kapsül, mukoz maddelerin kimyasal yapıları ve fonksiyonları, Fungus ve alglerdeki hücresel yapı farklılıkları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmaları sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Ökaryotik ve prokaryotik hücre arasındak farkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
3 | Sitoplazma mebranının fonksiyonlarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
4 | Hücre duvarı yapısı ve gram reaksiyonu yapısı arasındaki ilişkiyi tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Bakteri DNA sı ve fonksiyonlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
6 | Ökaryotik hücre organellerinin fonksiyonlarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Mikroorganizmaların sınıflandırılması | |
2 | Ökaryotik ve prokaryotik hücre farklılıkları | |
3 | Bakteri genomu, Genetik kodlar | |
4 | Replikasyon | |
5 | Protein sentezi | |
6 | Ökaryotlarda mitoz ve mayoz bölünme | |
7 | Bakterilerde mutasyon, Genetik rekombinantlar | |
8 | Sitoplazmada bulunan yapılar: mitokondri, kloroplast, plastid yapı ve fonksiyonları, | |
9 | Sitoplazmada bulunan yapılar: ribozom, plazmid, nişasta, glikojen yapı ve fonksiyonları, | |
10 | Sitoplazmada bulunan yapılar: trigliserid, polihidroksi butirik asit, polifosfat, kükürt granülleri yapı ve fonksiyonları | |
11 | Membran ve madde transportu | |
12 | Hücre duvarı ve Gram reaksiyonu | |
13 | Yüzeysel strüktür, kapsül, mukoz maddelerin kimyasal yapıları ve fonksiyonları | |
14 | Fungus ve alglerdeki hücresel yapı farklılıkları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Doç. Dr. Serap COŞANSU AKDEMİR, Mikroorganizmalarda Hücre Yapıları ve Fonksiyonları Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Fundamentals of Microbiology, I. Edward Alcamo, 2001, 6th Edition. [3] Mikrobiyoloji, M.L. Çakmakçı, A.G. Karahan, İ. Çakır, 2008. [4] Hücre Kültür Teknikleri-1: Kuramsal, Prof. Dr. Şeminur Topal [5] Temel Mikrobiyoloji, Genişletilmiş İkinci Baskı. Prof. Dr. Mustafa Arda, Medisan Yayın Serisi no 46. 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |