Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Hazırlama EPU 532 0 3 + 0 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencilerinin tez ve bitirme projesi hazırlamak için gerekli alt yapıya kavuşmalarını sağlamak bu dersin temel amacıdır.

 

Dersin İçeriği

Araştırma süreci, Araştırmalarda etik ve intihal, Bilimsel araştırma çeşitleri, Araştırma süreci ve raporlaştırılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma sürecine ilişkin temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Bilimsel makale çeşitlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Araştırmalarda kullanılacak yöntemleri örnekler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Araştırma yönteminin basamaklarına uygun şekilde bir proje taslağı hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Araştırma, Araştırma Raporu, Araştırma Süreci
2 Araştırmalarda Etik ve İntihal
3 Proje Çalışma alanının ve araştırma konusunun seçilmesi, araştırma sorusunun oluşturulması
4 Bilimsel makale çeşitleri
5 Literatür taraması
6 Literatür tarama yöntemleri
7 Ara Sınav
8 Literatür değerlendirmesi
9 Literatürün özetlenmesi ve yorumlanması
10 Amprik araştırmaların raporlaştırılması
11 Değerlendirme makalelerinin raporlaştırılması
12 APA 6’ya göre metin içerisinde ve kaynakçada kaynak gösterimi
13 Örnek bir proje hazırlama
14 Örnek bir proje hazırlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Karasar, N. (2018). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel

SAÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu

Siyez, D. (2012). PDR’de Kaynak Tarama ve Rapor Hazırlama. Ankara: Pegem.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 20 3 60
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 1 30 30
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 188
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,52
Dersin AKTS Kredisi 8