Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Kesimi Ekonomisi | UML 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN ALTUNDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kadriye İzgi Şahpaz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu kesiminin yapısı, tanımı , kamu kesimiyle ilgili yaklaşımlar, kamu gelirlerinin ve harcamalarının alan ve boyutlarının belirlenmesine ilişkin düşünceler, Türkiye?de kamu kesimi ve sorunları.. |
Dersin İçeriği | kamu ekonomisinin işleyişi, kamu ekonomik faaliyetlerinin kuramsal temelleri ve kamu ekonomisine ilişkin temel ilke ve uygulamaların ileri düzeyde analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu Ekonomisine ilişkin doktriner görüşleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Kamu kesiminin yapısını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Kamu kesiminin büyüklüğünü ve bilieşiminin ölçülmesi sorununu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
4 | Piyasa ekonomisinin işleyişini etkinlik ve adalet ikilemiyle ilişkili olarak analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Toplumsal fayda ve maliyet kavramlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Piyasa aksaklıklarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
7 | Gelir dağılımını ve gelirin yeniden dağılımı politikalarının analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
8 | Kamusal seçiş teorisini ve anayasal iktisat yaklaşımını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
9 | Oylama kurallarını ve siyasal karar alma süreçlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
10 | Özelleştirmeyi ve genel ve Türkiye özelinde ekonomik sonuçlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
11 | Regülasyonu ve Türkiye uygulamasını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Ekonomisi Disiplinine Tarihsel ve Analitik Bakış | Kaynakların İlgili Bölümleri |
2 | Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü | Kaynakların İlgili Bölümleri |
3 | Devlet-Ekonomi İlişkisine Dair Temel Yaklaşımlar | Kaynakların İlgili Bölümleri |
4 | Refah Ekonomisi | Kaynakların İlgili Bölümleri |
5 | Kamusal Mallar ve Kamusal Malların Finansmanı | Kaynakların İlgili Bölümleri |
6 | Dışsallıklar ve Çözümleri | Kaynakların İlgili Bölümleri |
7 | Asimetrik Bilgi | Kaynakların İlgili Bölümleri |
8 | Eksek Rekabet: Monopol ve Doğal Tekel | Kaynakların İlgili Bölümleri |
9 | Politik Ekonomi | Kaynakların İlgili Bölümleri |
10 | Küresel ve Ulusal Krizler | Kaynakların İlgili Bölümleri |
11 | Entegrasyon ve Kamu Sektörü | Kaynakların İlgili Bölümleri |
12 | Vergilemenin Ekonomik Analizi | Kaynakların İlgili Bölümleri |
13 | Özelleştirme Uygulamaları | Kaynakların İlgili Bölümleri |
14 | Kamu Ekonomisinde Yeni Gelişmeler | Kaynakların İlgili Bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Savaşan, Fatih (2014), Piyasa Başarısızlığından Devletin Başarısızlığına Kamu Ekonomisi, 4. Baskı, Bursa: Dora Yayıncılık |
Ders Kaynakları | 1. Joseph E. Stiglitz, (1996), (çev. Batırel Ö. F.), Kamu Kesimi Ekonomisi, İstanbul, Marmara Ü. Yayınları 2. Kamu Ekonomisi, Güneri Akalın, Hacettepe Yayınları, 2006 3. Şener O., (2001), Kamu Ekonomisi, İstanbul, Beta Yayınları 4. KİRMANOĞLU, Hülya (2007), Kamu Ekonomisi Analizi, İstanbul: Beta 5. Bulutoğlu K., (1981), Kamu Ekonomisine Giriş, İstanbul, Filiz Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | ||||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | ||||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | ||||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | ||||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | ||||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | ||||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | ||||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | ||||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | ||||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | ||||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |