Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
New Economy and E-Commerce | UTC 319 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren ÖZSOY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Globalization process reveals differences at real sector, financial markets and trade policies of countries by changing ex-business methods. Innovations come with opportunities and led to changes for business methods of economic actors. The most striking change is the electronic commerce that gets out of spatial limitations of trade. Every passing year, e-commerce achieves gradually growth and its capacity becomes the one of the most important instrument of international trade. The course aims to comprehending new economic concepts and basics of e-commerce. |
Dersin İçeriği | Concept of new economy and it’s Differences, Concept of E-Commerce, Business Methods of E-Commerce, Differences of E-Commerce |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Knows the concept of new economy and it’s differences | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, Case Study, Self Study, | Testing, |
2 | Understands the opportunities of new economy | Lecture, Question-Answer, Discussion, Group Study, Brain Storming, Case Study, Self Study, | Testing, Homework, |
3 | Comprehends e-commerce and business methods | Lecture, Question-Answer, Discussion, Group Study, Brain Storming, Case Study, Self Study, | Testing, |
4 | Be knowledgeable about e-commerce implementations | Lecture, Question-Answer, Drilland Practice, Motivations to Show, Group Study, Case Study, | Testing, |
5 | Evaluates the opportunities of e-commerce | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Brain Storming, Case Study, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Concept of New Economy and Fundamental Trends | Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım |
2 | New Economy and Real Sector | Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım |
3 | New Economy and Finance Markets | Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım |
4 | New Economy and Competition Policies | Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım |
5 | New Economy and Turkey | Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım |
6 | Introduction to E-Commerce | Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım |
7 | E-Commerce Applications | Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım |
8 | Feasibility of E-Commerce | Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım |
9 | Midterm | |
10 | Electronic Business Models | Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım |
11 | Internet Marketing and Electronic Logistics | Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım |
12 | Social Media in E-Commerce | Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım |
13 | Documentation inE-Commerce, Finance and Accounting Transactions | Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım |
14 | Legal Regulations in E-Commerce | Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lecture Notes |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Providing field knowledge | X | |||||
2 | Developing analytical thinking skills | X | |||||
3 | Developing entrepreneurial personality traits | X | |||||
4 | :Being an entrepreneur and Intrapreneurship | X | |||||
5 | Firm-level problem detection and solution | X | |||||
6 | Problem detection and solution across the economy | X | |||||
7 | Oral and written communication skills | X | |||||
8 | Team building and development | X | |||||
9 | :Ethical awareness | X | |||||
10 | Ethical and social responsibility in problem solving | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 8 | 8 |
Quiz | 2 | 3 | 6 |
Assignment | 1 | 12 | 12 |
Final examination | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |