Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Limnoloji BIY 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK
Dersi Verenler Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Farklı göl tiplerine özgün fiziksel, kimyasal ve biyolojik kavramlar, teoriler, metotlar ve uygulamaların öğretilmesi
Dersin İçeriği Farklı göl tiplerinin (Sığ göl, baraj vb.) fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler yönünden gösterdikleri farklı karakteristik özellikleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı göl tiplerine özgün fiziksel, kimyasal ve biyolojik kavramlar, teoriler, metotlar ve uygulamaların öğretilmesi Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Farklı göl tiplerinin jeomorfolojisi
2 Göllerde ısınma ve soğuma hareketleri ve buharlaşma
3 Göllerde termal tabakalaşma, termoklin oluşumu ve dinamikleri
4 Termal tabakalaşmanın sularda gaz alışverişine ve planktona etkileri
5 Ilıman göllerde ilkbahar ve sonbahar sirkülasyonu
6 Göllerde dış kaynaklı ve iç kaynaklı besin tuzu yüklemesi
7 Sığ göllerin kültürel ve doğal ötrofikasyonu
8 Sığ göllerde makrofitler ve pelajik topluluklara etkileri
9 Sığ göllerde su seviyesi değişikliklerinin biyota ve jeokimyaya etkisi
10 Sığ göllerin izlenmesi: Fitoplankton mu yoksa klorofil a mı rutin olarak ölçülmeli?
11 Akarsu ve göl hibrit sistemleri olarak barajlar: Barajlarda yatay ve dikey zonasyonlar
12 Barajlarda oksijen: Metalimnetik oksijen minimum ve hipolimnetik oksijen maksimum
13 Barajlarda madde taşınma işlemleri: Adveksiyon, konveksiyon, difüzyon ve dağılma
14 Barajlarda primer üretim: Barajlarda alg büyümesini kontrol eden faktörler
Kaynaklar
Ders Notu 1) Thornton, K.W., Kimmel, B.L. and Payne, F.E. 1990. Reservoir Limnology: Ecological Perspectives. Wiley, New York, 256 pp.
2) Horne, A.J., Goldman, C.R., 1994. Limnology, McGraw-Hill, Newyork.
3) Scheffer, M. 2003. Ecology of shallow lakes. Springer, 356 pp.
4) Kalff, J. 2003. Limnology. Prentice Hall, 592 pp.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2 Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir.
3 Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular.
4 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
5 Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir.
6 Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir.
7 Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir.
8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir.
9 Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
10 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
11 Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
12 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
13 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6