Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şiir İncelemeleri II (Serveti Fünundan Günümüze) | YTE 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SAMET ÇAKMAKER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif Esra ÖNEN DEDE, Arş. Gör. Büşra AY, Arş. Gör. Melike KILIÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni Türk Edebiyat Tarihinde Servet-i Fünûn ve sonrası dönemde yer alan dikkate değer şiir metinlerinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu derste, Servet-i Fünûndan Fecr-i Atiye, Cumhuriyetin kuruluşundan sonra Faruk Nafizin (Han Duvarları) şiiriyle başlayan ve Cumhuriyet Devri Türk Şiiri şeklinde adlandırılan dönemde öne çıkan şairlerin (F.Nafiz, A.K.Tecer, A.M.Dranas, O.Veli, C.Sıtkı, N.Fazıl, A.H.Tanpınar, Asaf Halet Çelebi, Behçet Necatigil vb.) şiir metinleri geniş çerçevede tahlil edilmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İncelenen dönemdeki ekollere bağlı edebi şahsiyetin ve eserlerin özelliklerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | İncelenen dönemdeki ekollere bağlı şahsiyetin ve eserlerin özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Bu eserlerin özelliklerini yorumlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Bu şahsiyetleri ve eserleri karşılaştırır. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Şiir tahlil etme becerilerini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | İncelenen şahsiyetlerle ve eserlerle ilgili hükme varır. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahmet Hâşimin Yollar Başlıklı Şiirinin Okunması Ve Incelenmesi. | |
2 | Yahya Kemalin Itri,Açık deniz vb. Şiirlerinin Okunması Ve Incelenmesi. | |
3 | Mehmet Âkifin Mukaddime, Bülbül, Çanakkale Şehitlerine, Süleymaniye Kürsüsündenvb. Şiirlerinin Okunması Ve Incelenmesi. | |
4 | Faruk Nafiz Çamlıbelin Şiirlerinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi. | |
5 | Cemal Süreyanın Bütün Şiirlerinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi. | |
6 | Sezai Karakoçun Gün Doğmadan Eserinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi. | |
7 | Dağlarcanın Daha Eserinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi. | |
8 | Necip Fazılın Şiirlerinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Nâzım Hikmetin Şiirlerinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi. | |
11 | Behçet Necatigilin Bütün Şiirlerinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi. | |
12 | Birinci Yeni/Garip Şiir Örneklerinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi. | |
13 | İkinci Yeni Şiir Örneklerinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi. | |
14 | Somut Şiir Örneklerinden Seçilen Bir Metnin Incelenmesi.Metin İncelemelerinin Günümüzdeki Durumunu Değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Hilmi Yavuz, Yazın Üzerine, Bağlam Yay.; |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |