Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İbranice Grameri FDB 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, Yahudilik üzerine araştırma yapan öğrencilere orta seviyesinde İbranice dil bilgisi kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Sıfatın dereceleri
Fiiller
Mastar ve fiilimsi
Zarf
İbranice cümle yapısı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sıfat Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Mastar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Zarf Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Fiil ve Fiilimsi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 İbranice cümle yapısı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Günlük konuşma bilgileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dört harfli fiillerin zamanları
2 Edatlar ve şahıs zamirleriyle kullanımları
3 Sıfatların dereceleri
4 ?Hif?il? kalıplı beş harfli fiillerin zamanları
5 ?Hiftael? kalıplı beş harfli fiillerin zamanları
6 Mastar ve fiilimsi
7 Zarf
8 Fiillerin sıfat olarak kullanımı
9 İbranice metin okuması: Vücut azaları
10 İbranice metin okuması: Aile ve meslekler
11 İbranice metin okuması: Renkler
12 İbranice metin okuması: Hayvanlar ve kuşlar
13 İbranice metin okuması: Otelde ve çarşıda
14 İbranice metin okuması: Şehir seyahati
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Drdat Uzunyan, Kutsal Kitap İbranicesi Okuma Rehberi, İstanbul, 2013.
Lewis Glinert, Modern Hebrew: an essential grammar, Routledge, 2005.
Ş.Hayat-S.Yisraeli-H.Kublinar, İvrit min ha-hathala, I, Yeruşalim: Akademon, 2000.
M.Rom-R.Rafaeli, Lilmod İvrit be-rama Bet, Yeruşalim: Universitat İvrit, 2000.
Nesim Behar, More Adereh, İstanbul, 2000.
Eliezer Tirkel, Hebrew at your ease, Tel Aviv: Ahciasaf, 1997.
M.Rom-R.Rafaeli, Lilmod İvrit be-rama Gimel, Yeruşalim: Akademon, 1989.
R.K.Harrison, Biblical Hebrew, New York: St. Paul?s House, 1971.
Heyet, İvrit mi-Alef ad Tav, Tel Aviv: Dionon, t.y.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir.
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 30
1. Sözlü Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6