Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
The Studıes Of Logıc In Ottoman | FDM 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | none |
Önerilen Seçmeli Dersler | none |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | none |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Able to learn the otaman logicers and their aspects |
Dersin İçeriği | al-Urmevi, Semerkandi, al-Taftazani, al- Cürcani, Abdurrahim Şirvani, Yanyalı Muhammed Es’ad |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Compares the Otoman logic thinkers | Lecture, Question-Answer, Discussion, Six Hat Methods, Case Study, Problem Solving, | Testing, Homework, Performance Task, |
2 | Able to learn ottoman period’s logic boks | Lecture, Question-Answer, Discussion, Six Hat Methods, Case Study, Problem Solving, | Testing, Homework, Performance Task, |
3 | Able to investigate originality of Ottoman period’s logic books | Lecture, Question-Answer, Discussion, Six Hat Methods, Case Study, Problem Solving, | Testing, Homework, Performance Task, |
4 | Discuss the work written logic | Lecture, Question-Answer, Discussion, Six Hat Methods, Case Study, Problem Solving, | Testing, Homework, Performance Task, |
5 | Compare the Otoman logic and Grek logic | Lecture, Question-Answer, Discussion, Six Hat Methods, Case Study, Problem Solving, | Testing, Homework, Performance Task, |
6 | Illustrate contribution of the Otoman logic to the history of logic | Lecture, Question-Answer, Discussion, Six Hat Methods, Case Study, Problem Solving, | Testing, Homework, Performance Task, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | al-Urmevi | |
2 | Shams Al-Din Al- Semerkandi | |
3 | al-Taftazani | |
4 | al-Fenari | |
5 | al- Cürcani | |
6 | Abdurrahim Şirvani | |
7 | Yanyalı Muhammed Es’ad | |
8 | Exam | |
9 | Propositions | |
10 | Syllogisms | |
11 | Syllogisms | |
12 | Disjunctive and Hypothetical Syllogisms | |
13 | Induction | |
14 | Analogy |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mehmed Ali Ayni, Türk Mantıkçıları Darul-Fünun İlahiyat Fakültsi Mecmuası, Sayı 10. |
Ders Kaynakları | Mehmed Ali Ayni, Türk Mantıkçıları Darul-Fünun İlahiyat Fakültsi Mecmuası, Sayı 10. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
9 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
Mid-terms | 1 | 20 | 20 |
Assignment | 1 | 20 | 20 |
Final examination | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |