Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı Modernleşmesi TAR 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI
Dersi Verenler Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Osmanlı tarihininde önemli bir evreyi teşkil eden modernleşme olgusunu ve Osmanlı Devletinin toplumsal ve siyasal açıdan modernleşme sürecini incelemek

Dersin İçeriği

Osmanlı modernleşmesi, Tanzimat ve Islahat Fermanı, Meşrutiyet ve Anayasal düzen.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modernleşme kavramını inceler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Osmanlı Devletinin modernleşme hareketine olan ihtiyacı neden kaynaklanmıştır sorusunu cevaplar Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
3 Modernleşmenin başladığı kurum olan askeriyenin durumunu kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Osmanlı Devleti´nde Tanzimat ve Islahat dönemlerindeki moderleşmeyi karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Sınav, Ödev,
5 Osmanlıda siyasal alanda modernleşme çabalarını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 Osmanlı Devletinde Meşrutiyet yönetimi ve II. Abdülhamit dönemindeki moderleşmeyi sorgular- Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Osmanlı Devletinde Modernleşme ile ilgili kaynakların tanıtılması ve incelenmesi
2 Kavram olarak modernleşmenin anlamı
3 Osmanlı Devletinde modernleşmeden anlaşılan nedir ve neden modernleşmeye ihtiyaç duyulmuştur.
4 Osmanlı Devletinde modernleşme ile ilgili hususlarda Avrupalı Devletlerin etkisi ya da baskısı
5 Modernleşmenin başladığı kurum olarak Osmanlıda askeriye
6 Osmanlı Devleti eğitim kurumlarında yaşanan modernleşme süreci
7 Modernleşme ile birlikte ortaya çıkan yeni kurumlar
8 Osmanlıda siyasal alanda modernleşme çabaları
9 Ara Sınav
10 Osmanlı Devletinde Tanzimat dönemi ve Tanzimat Fermanının Osmanlı modernleşmesindeki yeri
11 Osmanlı Devletinde Islahat Fermanı ve Islahat Fermanının Osmanlı Modernleşmesindeki yeri
12 Osmanlı Devletinde Meşrutiyet yönetimi ve Anayasal düzen
13 II. Abdülhamit döneminde Osmanlı Devletinde yaşanan modernleşme çabaları
14 Sonuç ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Karpat, Kemal, Osmanlıda Değişim, Modernleşme ve Uluslaşma, İmge Kitabevi Yayınları
2- Kınlı, Onur, Osmanlıda Modernleşme ve Diplomasi, İmge Kitabevi Yayınları
3- Berkes, Niyazi, Türkiyede Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları
4- Berkes, Niyazi, Türk Düşününde Batı Sorunu, Bilgi yayınevi.
5- Er, Hamit, Osmanlı Devletinde Çağdaşlaşma ve Eğitim, Bağbet Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6