Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmen Yetiştirme Sistemleri | EPO 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Considering current reforms with teacher education; to learn teacher training models and to develop new model proposals |
Dersin İçeriği | Teacher education reforms, restructuring of teacher education system, student selection, change of teacher education and education policy in the era of globalization; Comparison of teacher training systems |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş, PegemA, 2000. Erdoğan, İ. (1999). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem yayınlan, İstanbul, 1999 Öztürk, C. (2000). Türkiye´de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştirme", 1848-1998, MÜ yayınlan, İstanbul, 1999. Türk, E(2000). Türk Eğitim Sistemi", Anı yayınları, İstanbul, 2000 Türkoğlu, A.(2000). Karşılaştırmalı Eğitim, ÇÜ Yayınları, Adana, 2000 Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Define the basic concepts of education and training programs | ||||||
2 | Theoretical foundations of curriculum development (historical, philosophical, psychological, social, economic, personal, and subject area) to establish the relationship between | ||||||
3 | The Program design approaches to compare | ||||||
4 | Selecting the appropriate program development models for needs | ||||||
5 | Drafting program | ||||||
6 | All aspects of the evaluation of a training program gaining qualifications | ||||||
7 | A critical evaluation of education systems in different countries | ||||||
8 | Monitoring developments in the field of education and training programs | ||||||
9 | Changes in the social, economic and cultural dimensions of education programs in the community realized the impact assessment | ||||||
10 | The method of teaching techniques and strategies to use in teaching field | ||||||
11 | The concepts and theories of education and training programs, and critical evaluation | ||||||
12 | Select and use appropriate methods of scientific research in their work | ||||||
13 | Regardless of the field of education and training programs, conducting research that is original and be published. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|