Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmen Yetiştirme Sistemleri EPO 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Considering current reforms with teacher education; to learn teacher training models and to develop new model proposals

Dersin İçeriği

Teacher education reforms, restructuring of teacher education system, student selection, change of teacher education and education policy in the era of globalization; Comparison of teacher training systems

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Demirel, Ö. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş, PegemA, 2000.

Erdoğan, İ. (1999). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem yayınlan, İstanbul, 1999

Öztürk, C. (2000). Türkiye´de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştirme", 1848-1998, MÜ yayınlan, İstanbul, 1999.

Türk, E(2000). Türk Eğitim Sistemi", Anı yayınları, İstanbul, 2000

Türkoğlu, A.(2000). Karşılaştırmalı Eğitim, ÇÜ Yayınları, Adana, 2000

Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Define the basic concepts of education and training programs
2 Theoretical foundations of curriculum development (historical, philosophical, psychological, social, economic, personal, and subject area) to establish the relationship between
3 The Program design approaches to compare
4 Selecting the appropriate program development models for needs
5 Drafting program
6 All aspects of the evaluation of a training program gaining qualifications
7 A critical evaluation of education systems in different countries
8 Monitoring developments in the field of education and training programs
9 Changes in the social, economic and cultural dimensions of education programs in the community realized the impact assessment
10 The method of teaching techniques and strategies to use in teaching field
11 The concepts and theories of education and training programs, and critical evaluation
12 Select and use appropriate methods of scientific research in their work
13 Regardless of the field of education and training programs, conducting research that is original and be published.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)