Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Yöntemlerle Titreşimlerin Etüdü | MKM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER KADİR MORGÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mekanik Titreşimler dersinde, lisans eğitimleri esnasında görmedikleri değişik sistem ve analitik çözümler konusundaki teorik bilgileri vermek ve sistemlerin üst düzey modellemeleri ile lisansüstü tez çalışmalarında yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Titreşimler İle İlgili Tanım Ve Kavramlar. Süperpozisyon Prensibi. Tesir Katsayıları. Lagrange Denklemlerinin Matrissel Şekli. Koordinat Dönüşümleri, Bağlılık, Hareket Denklemleri. Ayrık Sistemlerde Tabii Modlar. Özdeğer Problemi. Özvektörlerin Ortogonallığı. Modal Matris. Normal Koordinatlar, Açılım Teoremi. Matris İterasyonu Metodu. İkinci Özvektörlerin Bulunması. Rayleigh Oranı. Dunkerley Formülü. Sürekli Sistemlerin Titreşimi. Sınır Değer Formülasyonu. Öz Fonksiyonların Ortogonallığı. Açılım Teoremi. Tellerin Ve Çubukların Titreşimleri. Tabii Mod Ve Frekansların Bulunmasında Yaklaşık Metodlar. Random (Rastgele) Titreşim Yaklaşımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ayrık Sistem ve sürekli sistem farklarını açıklayabilir. | ||
2 | Lineer ve nonlineer sistem yaklaşımlarını açıklayabilir. | ||
3 | İleri titreşim teorileri hakkında bilgi verebilir. | ||
4 | Sistem matris denklemlerine çeşitli çözüm yaklaşımları sunabilir. | ||
5 | Özdeğer problem çözümlerini yapabilir. | ||
6 | Sistemin tabii modları çıkartabilir. | ||
7 | Klasik kiriş, çubuk ve tel problemlerini çözebilir. | ||
8 | Analitik çözümler için, modelleme ve çözümlemeler yapabilir. | ||
9 | Yaklaşık çözümler için, modelleme yapabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş Ve Dersin Çıktılarının Tanıtımı | |
2 | Titreşimler İle İlgili Tanım Ve Kavramlar | |
3 | Süperpozisyon Prensibi. Tesir Katsayıları | |
4 | Enerji İfadeleri ve Lagrange Denklemleri | |
5 | Ayrık Sistemler | |
6 | Ayrık Sistemlerde Özdeğer Problemi | |
7 | Öz Vektörlerin Ortagonalliği ve Açılım Teorisi | |
8 | Ayrık Sistemlerde çözümler | |
9 | Sürekli Sistemler | |
10 | Sürekli Sistemlerde Özdeğer Problemi | |
11 | Öz Fonksiyonların Ortagonalliği ve Açılım Teorisi | |
12 | Çubuklarda ve Tellerde Titreşim çözümleri | |
13 | Tabii Mod Tayininde Yaklaşik Yöntemler | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof. Dr. Metin Gürgöze, Analitik Metodlarla Titreşimlerin Etüdü , İTÜ Fen Bil. Enst. Yay.No:1, 1984 |
Ders Kaynakları | [2] Meirovitch, L., Elements of Vibration Analysis, New York , McGraw-Hill Book Comp., 1975. [3] Timoshenko, S., Young, D. H., Weaver, W. Jr., Vibration Problems in Engineering, New York, John Wiley, 1974. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 5 | 20 | 100 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |