Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikroalg Biyokütlesinden Yenilenebilir Enerji Üret | CEM 540 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fosil yakıtlar, çevre Kirliliği ve küresel ısınma gibi olumsuz etkilerinin yanısıra kaynakların azalması da göz önüne alındığında önümüzdeki 10 yıllarda yenilenebilir enerji kaynakları çok daha önemli bir duruma gelecektir. Yenilenebilir enerji kaynakları arasında biyoyakıtlar önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle mikroalg biyokütlesinden enerji üretimi gelecek yıllarda çok daha fazla önem kazanacaktır.Bu ders Çevre Mühendisliği ABD da yapılmakta olan tezlerde gerekli olan bilgi birikimini sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Dünya´da ve Türkiye´de enerji kullanımı, yenilenebilir enerji olarak mikroalg, mikroalg çeşitleri, mikrolag fotosentez mekanizması, lipid üretimi, mikroalg üretimi;açık ve kapalı fotobiyoreaktörler, kapalı biyoreaktör çeşitleri;yatay ve dikey borulu ,kolon, panel, sarmal, tank ve hibrit fotobiyoreaktörler,mikrolag hasat yöntemleri ve mukayesesi, mikrolalg lipid bileşimleri, lipid analizi, biyoyakıtlar; biyodizel ve üretimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroalgler, çeşitleri ve özelliklerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
2 | Mikroalg biyoyakıt üretim teknolojilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
3 | Alg biyokütlesinin hasatı ve işlenmesini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
4 | Enerji analizi yapar, fotobiyoreaktör mühendisliğinin temel kavramlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
5 | Mikroalg üretim sistemlerini modeller | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
6 | Alg biyokütlesinden biyodizel üretimini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
7 | Mikroalg kütlesinde lipid üretimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya´da ve Türkiye´de Enerji Kullanımı;Enerji Kaynakları ve Çevresel Etkileri | |
2 | Biyoyakıt için mikroalg üretiminin avantajları | |
3 | Mikroalg nedir? Bazı mikroalg türleri | |
4 | Mikroalg üretiminin tarihi gelişimi; Işık enerjisinin depolanması | |
5 | Mikroalg lipid mutevası ve verimliliği | |
6 | Alg üretimi; Yer seçimi | |
7 | Açık ve kapalı kültür sistemleri | |
8 | Dikey borulu fotobiyoreaktörler | |
9 | Yatay borulu fotobiyoreaktörler | |
10 | Sarmal ve Tank Fotobiyoreaktörler | |
11 | Hasat ve Biyokütle Konsantrasyonu | |
12 | Biyodizel üretimi | |
13 | Lipid analizi | |
14 | Alg biyokütlesinin kalitesi ve ekonomik analiz |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Pandey,A.,Larroche,C.,Ricke,S.C.,Dussap,C.G.,Gnasnsonou,E., Biofuels;alternative Feedstocks and Conversion Processes, Elsevier, First Edition,USA, 2011. Sorensen,B., Renewable Energy; Physics, Engineering, Environmental Impacts, Economics&Planning, Elsevier, 4th ed., USA, 2011. Lund,H.,Renewable Energy Systems, Elsevier, USA, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |