Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulamalarla Sürekli Kesirler MAT 558 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REFİK KESKİN
Dersi Verenler Prof.Dr. REFİK KESKİN,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Sayılar teorisi ve yaklaşım teorisinin ileri ve özel konularını incelemek ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapmaktır

Dersin İçeriği

Temel tanım ve kavramlar, kuvvet serileri ve sürekli kesirler, yakınsaklık teoremleri, sürekli kesir yaklaşımlarının hasaplanması, yakınsaklık hızı, Pell denklemleri ve çözümleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sürekli kesirleri tanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
2 Sürekli kesirler ile kuvvet serilerini karşılaştırır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
3 Sürekli kesirleri hesaplar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
4 Fibonacci sayılarının sürekli kesirlerini bulur. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
5 Periyodik sürekli kesirleri hesaplar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
6 Sayısal örnekleri çözer. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
7 Sürekli kesirlerin yakınsaklık hızlarını hesaplar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel tanım ve kavramlar [2] Sayfa 1-5
2 Bazı örnekler [2] Sayfa 5-14
3 Kuvvet serilerinden sürekli kesirlere [2] Sayfa 14-21
4 Sürekli kesirlerden kuvvet serilerine [2] Sayfa 21-30
5 Hipergeometric fonksiyonlar [2] Sayfa 30-37
6 Klasik yakınsaklık teoremleri [2] Sayfa 37-46
7 Sürekli kesirler ve pade yaklaşımları [2] Sayfa 46-59
8 Sürekli kesirler ve pade yaklaşımları [2] Sayfa 59-79
9 Ara sınav
10 Sürekli kesir dönüşümleri [2] Sayfa 80-115
11 Problem çözümleri [2] Sayfa 115-125
12 Lineer kesirsel dönüşümler ile bağlantılar [2] Sayfa 125-138
13 Sürekli kesirler ve tekrarlı bağıntılar [2] Sayfa 138-145
14 Periyodik sürekli kesirler [2] 145-170
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Continued Fractions with Applications,L. Lorentzen and H. Waadeland, 1992.
Rational Approximations and orthogonality, E. M. Nikishin, V. N. Sorokin, Translations of Mathematical Monographs (4th ed.), 92Amer. Math. Soc, Providence, RI (1991)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
2 Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. X
3 Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. X
4 Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. X
5 Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. X
6 Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. X
7 Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. X
8 Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. X
9 Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. X
10 Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir X
11 Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6