Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kristal Kimyası KIM 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR
Dersi Verenler Doç.Dr. ESRA ALTINTIĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Anorganik bileşiklerdeki kristal yapılar ve bu yapıların analiz yöntemleri ile belirlenmesi.
Dersin İçeriği Kristal yapılar, simetri, kristal yapıların tayin metotları, katıların bantları kristal hataları, magnetik ve optik özellikleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kristal yapıları iredeler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Kristal yapıları ayırt edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Kristal yapılar hakkında değerlendirme yapar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Kristal yapılarınkarakterizasyon tekniklerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Kristal yapıları değerlendirerek kristal hataları bulur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Bu yöntemlerin uygulama alanlarını belirler. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kristal Yapılar [1] Sayfa 1-4
2 Kristal yapıların tanımlanması [1] Sayfa 14-21
3 Bazı önemli yapı tipleri [1] Sayfa 33-69
4 Katıların bantları [1] Sayfa 67-109
5 Metalik bağlar ve bant teorisi [1] Sayfa 109-123
6 Kristallografi [1] Sayfa 125-127
7 X-ray Difraksiyon metodu [1] Sayfa 127-160
8 Kristal ve magnetik yapı analizi [1] Sayfa 162-165
9 ARA SINAV
10 Mikroskopik teknikler [1] Sayfa 97-105
11 Spekstroskopik teknikler [1] Sayfa 177-200
12 Kristal hataları [1] Sayfa 211-259
13 Faz Diyagramları [1] Sayfa 261-268
14 Önemli teknolojik yapıların Faz Diyagramları [1] Sayfa 284-290
Kaynaklar
Ders Notu [1] A. R., WEST,. Basic Solid State Chemistry John Wiley&Sons, ltd, 1999, West Sussex , England.
Ders Kaynakları [2] Tunalı N.K, Özkar S. Anorganik Kimya, 1999, Gazi Kitapevi
[3] Kaya C., İnorganik Kimya I, 2008, Palme Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir.
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
10 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6