Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Benesh Hareket Notasyonu II THO 414 8 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ
Dersi Verenler Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin hareket yazım sistemlerini tanıması, Benesh Hareket sistemini öğrenmesi, Türk Halk Oyunları adımlarını analiz edebilmesi ve Benesh Hareket Notasyonu ile yazabilmesine, okuyabilmesine katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Hareket yazım sistemleri hakkında bilgiye sahip olma, Benesh Hareket Notasyonu yazım sisteminin okuma yazma kurallarını öğrenme ve uygulama, Türk Halk oyunları türleri üzerindeki örnek yazımları yapma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hareket Yazım Sistemleri hakkında teorik bilgi edinme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
2 Türk Halk Oyunları Adımlarını Benesh Hareket Notasyonu ile yazabilme, okuyabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
3 Derleme çalışmalarında elde edilen malzemelerin arşivleme çalışmasını yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
4 Türk Halk Oyunları adımlarını analiz edebilme ve müzik ile eşleştirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Baş Hareketleri ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
2 Vücut Hareketleri ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
3 Türk Halk Oyunlarındaki Adım Cümlelerinden Baş Vücut HareketlerininYazımına Örnekler ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
4 Ellerin Vücuda Teması ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
5 Adımlardan Detay Yazım ve Okuma Örnekleri Kısa Sınav ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
6 Adımlardan Detay Yazım ve Okuma Örnekleri ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
7 Adımlardan Detay Yazım ve Okuma Örnekleri ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
8 Ara Sınav ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
9 Oyun Yazımında Müzik ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
10 Oyun Yazımında Müzik Sembollerinin Yazım Kuralları Kısa Sınav ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
11 Müzik Sembolleri ile Oyun Yazımı ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
12 Aksak Tartımdaki Oyunların Yazım Kuralları ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
13 Aksak Tartımlı Örnek Oyun Yazımı ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
14 Final Değerlendirme ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 73
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,92
Dersin AKTS Kredisi 3