Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bale Egzersizleri II THO 106 2 2 + 2 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ
Dersi Verenler Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. gül Kaplan Ekemen

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bale tekniklerinden yararlandığımız bu dersin amacı öğrencilerimiz için gerekli olan genel dansçı altyapısının oluşturulup, Türk halk Oyunları uygulamaları için katkı sağlamasıdır.

Dersin İçeriği

Bale bar egzersizleri ve orta egzersizleri ve köşe egzersizleri ile öğrencinin kas yapısının dansçı vücudu için gerekli olan altyapıya erişimi için sıklıkla tekrar pratikleri yapmak ve öğrencilerin kendi bedenlerinin sınırlarının farkındalığı ile balenin bedenlerinin sınırlarını geliştirmek için gerekliliği, Streching ve kondisyon çalışmaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Performanslarında Bedenini (postür) doğru kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Performans öncesi Isınma ve sonrası soğumalarda doğru stereching ile dansçı sakatlanmalarını önlemede bilinçlidir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Bedenin sağını ve solunu çift taraflı kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Komplike hareketleri algılayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Hareketlerde dramatik içeriği ifade edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Farklı dans disiplinleri ile alanı arasındaki bağlantıyı kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Plié (I. II. III. IV. Pozisyonlarda)-Releve- Port de bras, Battement tendu (en croix ve Tüm Yönler)- Transferler-Tendu, Streching ve Kondisyon çalışmaları Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
2 Grand Battement Jeté-Pique, Rond de Jambe par terre, Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
3 Battement Frappé Battement an l’air, Streching ve Kondisyon çalışmaları Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
4 Strecthing ve Kondisyon çalışmaları Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
5 1. PERFORMAN S GÖREVİ UYGULAMA Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
6 Battement Developpe (90 derece ve üstü), Grand Battement en cloche (90 derece ve üstü) Grand Battement Raccorsi (90 derece ve üstü) Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
7 Bar’da Pirouette Hazırlık Çalışması, Tour an l’air Hazırlık Çalışması Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
8 ARA SINAV Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
9 Strecthing ve Kondisyon çalışmaları Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
10 2. Performans görevi Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
11 Müzik eşliğinde Genel tekrar Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
12 Müzik eşliğinde Genel tekrar Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
13 Müzik eşliğinde Genel tekrar Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
14 FİNAL Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 2 2 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 71
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,84
Dersin AKTS Kredisi 3