Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güzel Sanatlar | TEF 227 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih Öncesi Dönemden, Modern Döneme kadar olan süreç hakkında, kendi ilgisi doğrultusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalı fikir yürütebilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Bilgileri kendi alanına transfer edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz edebilmek üzere yöntem sahibi olur | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan bir bütün halinde, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirme becerisine sahip olur | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme yapılır | |
2 | Tarihöncesi dönemler ve eserler eserlerin yapılış amaçları | |
3 | Mısır, Mezopotamya, Anadolu Uygarlıkları, Ege Bölgesindeki yerleşim yerleri. | |
4 | Yunan ve Roma uygarlıkları | |
5 | Genel Tekrar, I.Kısa Sınav | |
6 | Yunan ve Roma uygarlıkları | |
7 | Bizans Sanatı | |
8 | İstanbul’da yer alan Bizans yapıları | |
9 | Genel Tekrar, II.Kısa Sınav | |
10 | VİZE | |
11 | Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü ve Kavimlerin etkileri. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi. | |
12 | Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü ve Kavimlerin etkileri. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi. | |
13 | Romanesk Sanat. El Yazmaları, heykel ve mimari. | |
14 | Gotik Sanat |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sanat Kavram ve Terimler Sözlüğü, Metin Sözen, Uğur Tanyeli, Remzi Kitabevi; Sanatın Öyküsü E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi; Kaynak ve Kökleriyle Avrupa Resim Sanatı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları; Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, Ümran Bulut, Arkeoloji ve Sanat Yayınları; “Resmin Dili” Uşun Tükel, Homer Kitabevi; Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi; Otuz Bin Yıl Öncesinden Günümüze Heykel, Önder Şenyapılı, Metu Pres; André Lhote, Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge; Sanatın Gerekliliği Ernst Fischer, Payel Yayınevi, Çeviren: Cevat Çapan |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | ||||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | ||||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | X | |||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | ||||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 44 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |