Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri I | BSE 309 | 5 | 4 + 1 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | öğretmenin görevleri, öğrencilerin gelişim özellikleri, planlar,öğretim yöntemlerinin beden eğitimi ve spora uygulanması, beden eğitimi ve spor’da çeşitli araç-gereçlerin kullanımı ve beden eğitimi derslerinin değerlendirilmesi bu dersin amaçlarındandır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmende bulunması gereken nitelikleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Beden Eğitimi Öğretmeni olarak görevlerini bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Öğrenme ve öğretme süreçlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Beden eğitimi ve spor uygulamalarında genel esasları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
5 | Beden eğitimi ve spor dersi için; ders planı , Ünite planı ve yıllık plan çalışması yapabilir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Beden eğitimi ve spor dersi de öğrenci performansını değerlendirme kriterlerini bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve öğretim süreçlerinin genel tanımı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
2 | Öğrenme ve öğretme ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
3 | Öğrencilerin gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
4 | Öğretimde öğretmenin görevleri | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
5 | Öğretmende bulunması gereken nitelikler | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
6 | Beden eğitimi öğretmeninin görevleri | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Beden eğitimi ve spor’da çeşitli araç-gereçlerin kullanımı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
8 | Beden eğitimi derslerinde hareket öğretim aşamaları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
9 | Ara sınav | |
10 | Yaş gruplarına göre beden eğitimi uygulanmaları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
11 | Beden eğitimi öğretmeninin ders hazırlığı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
12 | Plan çalışmaları( yıllık/ders/egzersiz planı) | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
13 | Beden eğitimi derslerinin mikro uygulama esasları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÇÖNDÜ A.”Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri” Nobel yayınları,2004, Ankara, HARMANDAR ,İ.H., Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri, 2004 KÜÇÜKAHMET l.,”öğretim ilke ve yöntemleri” Ankara,1989 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |