Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri I BSE 309 5 4 + 1 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı öğretmenin görevleri, öğrencilerin gelişim özellikleri, planlar,öğretim yöntemlerinin beden eğitimi ve spora uygulanması, beden eğitimi ve spor’da çeşitli araç-gereçlerin kullanımı ve beden eğitimi derslerinin değerlendirilmesi bu dersin amaçlarındandır.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmende bulunması gereken nitelikleri bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Beden Eğitimi Öğretmeni olarak görevlerini bilir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Öğrenme ve öğretme süreçlerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Beden eğitimi ve spor uygulamalarında genel esasları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav,
5 Beden eğitimi ve spor dersi için; ders planı , Ünite planı ve yıllık plan çalışması yapabilir Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
6 Beden eğitimi ve spor dersi de öğrenci performansını değerlendirme kriterlerini bilir. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve öğretim süreçlerinin genel tanımı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
2 Öğrenme ve öğretme ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
3 Öğrencilerin gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
4 Öğretimde öğretmenin görevleri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
5 Öğretmende bulunması gereken nitelikler Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
6 Beden eğitimi öğretmeninin görevleri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
7 Beden eğitimi ve spor’da çeşitli araç-gereçlerin kullanımı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
8 Beden eğitimi derslerinde hareket öğretim aşamaları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
9 Ara sınav
10 Yaş gruplarına göre beden eğitimi uygulanmaları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
11 Beden eğitimi öğretmeninin ders hazırlığı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
12 Plan çalışmaları( yıllık/ders/egzersiz planı) Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
13 Beden eğitimi derslerinin mikro uygulama esasları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları ÇÖNDÜ A.”Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri” Nobel yayınları,2004, Ankara,
HARMANDAR ,İ.H., Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri, 2004
KÜÇÜKAHMET l.,”öğretim ilke ve yöntemleri” Ankara,1989
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. X
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. X
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6