Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli II (Okçuluk Öğretim Yöntemleri) BSE 361 5 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN KOLAYİŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Okçuluk branşı öğretim yöntemlerinin kavratılması
Dersin İçeriği Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Antrenman periyotlaması yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
2 Yetenek seçimi konusuna hakimdir Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
3 güvenlik kurallarını bilir ve uygular Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav, Performans Görevi, Sözlü Sınav,
4 Kısa ve uzun mesafe ok atmayı uygulatabilir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
5 Yarışma kurallarını bilir Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Öğretim basamaklarını bilir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okçuluğun tarihi ve gelişimi, güvenlik kuralları ve genel yarışma kuralları
2 Malzeme bilgisi ve duruş teknikleri
3 Lastikle duruş ve çekiş çalışmaları
4 Yay ile duruş ve çekiş çalışmaları
5 Lastik ile bırakış çalışmaları ve ok atmaya geçiş
6 Ok atma ve tekniksel gelişim
7 Ara Sınav
8 10. m. mesafeden ok atışı
9 18 m. mesafe atışı
10 30 m. mesafe atışı
11 Farklı mesafelerde ok atışı
12 Yetenek seçimi ilkeleri
13 Antrenman periyotlaması
14 Antrenman periyotlaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar.
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6