Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikomotor Gelişim | BSE 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Nurullah Çelik |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk gelişimi ve beden eğitiminin buna katkısı hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Doğum öncesi dönemden başlayarak çocuğun geçirmiş olduğu evrelerin takibinin yapılabilmesi ve çeşitli sapmalar karşısında erken müdahale için gerekli müracaat yerlerinin öğrenilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişimin anlamını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Gelişimin dönemlerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Gelişimi etkileyen faktörleri bilir | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Gelişimin boyutlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
5 | Çocuk gelişiminde oyunun önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Gelişim Dönemlerine göre program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususları bilir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim hakkında genel bilgiler | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
2 | Gelişimin öğrenilmesinin önemi. | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
3 | Gelişimi etkileyen faktörler. | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
4 | Gelişimin inceleme yöntemleri. | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
5 | Değişik bilim dallarının gelişime yaklaşımı | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
6 | Gelişimin boyutları. | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
7 | Arasınav | |
8 | Duygusal gelişim. | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
9 | Sosyal gelişim. | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
10 | Fiziksel gelişim | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
11 | Zihinsel gelişim | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
12 | Hareket gelişimi. | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
13 | Çocuk gelişimi ve oyun. | ders notlarının ilgili bölümlerinin okunması |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çetin Yaman, Psikomotor gElişim, Ders Notları. |
Ders Kaynakları | Çocuklarda Motor Gelişim,Dilara Sevimay Özer,Kamil Özer,2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |