Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Antrenman Bilgisi | BSE 206 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | HASAN NEDİM ÇETİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Antrenman ve hareket biliminin yaşamda kullanılması, uygulama (pratik) ve teorik bilgi donanımlarının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Kondüsyon antrenmanının genel prensipleri, performans yeteneği, motorik gelişme evreleri, çocuklarda ve yetişkinlerde kondüsyon verilerinin tanıtılması, kuvvet, dayanıklılık, çabukluk (koordinasyon), çeviklik, teknik, taktik ve beceri kavramlarının öğretilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antrenman ve hareket bilimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Kondüsyon antrenmanının genel prensiplerini açıklar. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
3 | Yüklenme, dinlenme ve rejenerasyon olaylarını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Motorik gelişme evrelerini sıralar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Çocuklarda sporun önemini sunar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Kuvvet, dayanıklılık, çabukluk (koordinasyon), çeviklik, teknik, taktik ve beceri öğrenimi sunumunu yapar. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antrenman ve hareket bilimi çerçevesinde kondüsyon koşuları | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
2 | Antrenmanın yönlendirme aşamaları | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
3 | Yüklenme, dinlenme optimal rölasyonu prensibi, motorik gelişme ve evreleri | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
4 | Kuvvet antrenmanı | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
5 | Kuvvet antrenmanı | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
6 | Dayanıklılık antrenmanı | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
7 | ARASINAV | |
8 | Dayanıklılık antrenmanı | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
9 | Çabukluk (koordinasyon) antrenmanı | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
10 | Çabukluk (koordinasyon) antrenmanı | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
11 | Çeviklik antrenmanı | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
12 | Çeviklik antrenmanı | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
13 | Sportif performans ölçüm yöntemleri | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
14 | Sportif performans ölçüm yöntemlerinin değerlendirilmesi | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Çetin H. N., Flock T., "Genel Kondüsyon Antrenmanı ve Sporda Performans Kontrolü" HYA Yayımevi, Ankara, 2011. 2. Hollmann W., Hettinger, "Sportmedizin-Arbeits und Trainings Grundlagen" F.K. Schattauer Verlag, 1980. 3. Ehlenz H., Grossen M., Zimmerman E., "Krafttraining" Blu Sportwissen, 1985. 4. Neumaier A., "Sportmotorische Test in Unterricht und Training" Verlag Karl Hofmann, 1983. 5. Letzelter H. und Letzelter M., "Kraft Training" 1986. 6. Letzelter M., "Training Sgrundlagen" 1985 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | ||||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | ||||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |