Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Bilgisi ve İlkyardım BSE 104 2 2 + 1 3 3
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. CANAN ALBAYRAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sağlık bilgisi ve ilk yardımı içeren teorik bilgiler verilmesi ve bilgilerini uygulayabilir duruma gelmeleri hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği Sağlığın korunması, Hijyen,sterilizasyon yöntemleri, Enfeksiyon hastalıkları,İlk yardım uygulama yöntemleri, Spor yaralanmaları ve ön tedavi yöntemleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Hastalık etkenlerini sıralar, korunma yollarını anlatır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Kişisel ve toplumsal sağlığın korunması ile ilgili donanıma sahiptir. Topluma yönelik bilgilendirici sunumlar yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 İlk yardımın önemini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
5 İlk yardım kurallarını uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 İlk yardım yöntemlerini sıralar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 Sağlık ve sağlığın korunması ile ilgili bilgilerini sporcularla paylaşır,tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
8 Akut yaralanmalarda ön tedavi yöntemlerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sağlık ve hastalık tanımları, Sağlığın korunması, Hastalık etkenleri Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
2 Bulaşıcı hastalıklar ve etkenleri, Sterilizasyon , Dezenfeksiyon tanımları ve uygulama yöntemleri, Hijyen ve önemi Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
3 Kalp hastalıkları, kalp durması nedenleri ve belirtileri, Kalp durmasında ilkyardım Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
4 Solunum sistemi hastalıkları, solunum durması nedenleri ve belirtileri, Boğulma ve Solunum durmasında ilkyardım. Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
5 Temel Yaşam desteği ( Cardiopulmoner Resusitasyon) Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
6 Yaralanmalar, Kanamalar ve Kanamalarda ilk yardım Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
7 Zehirlenmeler ve zehirlenmelerde ilkyardım Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
8 Sıcak çarpması, Donma, Yanıklar ve ilkyardım Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
9 Arasınav
10 Şok tanımı, Şok nedenleri, belirtileri ve Şokta ilkyardım Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
11 Kırık, Çıkık tanımı, belirtileri, Kırık ve çıkıkta ilkyardım Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
12 Sporcularda görülebilen bazı sağlık sorunları, Kas, Tendon, Ligament yaralanmaları Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
13 Diabet, Osteoporoz ve bazı kronik hastalıkların belirtileri, önlemleri Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
14 Spor sahalarında ilkyardım ve ön tedavi yöntemleri Kaynaklardan ilgili konular okunmalı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Spor hekimliği,Sporcu sağlığı ve Spor sakatlıkları, Tunç Alp Kalyon
Acil Bakım, Editör: Deniz Şelimen
Spor Hekimliği , Emin Ergen
İlk Yardım, Ercüment Baktır
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar.
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar.
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır.
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. X
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3