Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültür Tarihi II ADE 110 2 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURHAN ULUÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. NURHAN ULUÇ,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Alman Edebiyat tarihini öğrencilere kazandırmak

Dersin İçeriği

Aydınlanma Dönemi ile başlayarak Sturm und Drang Dönemin bitişine kadar Alman edebiyat

tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. Anlatım, Sınav,
2 Alman edebiyatı tarihini tanır. Anlatım, Ödev,
3 Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. Tartışma, Ödev,
4 Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. Soru-Cevap, Sınav,
5 Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aufklärungszeit
2 Immanuel Kant
3 Rokoko - Pietismus
4 Bürgerliches Trauerspiel
5 Gottsched und Lessings Theaterauffassung
6 Lessing: Emilia Galotti
7 Lessing: Nathan der Weise
8 Ara Sınav
9 Sturm und Drang
10 Sturm und Drang
11 Friedrich Schiller
12 Kabale und Liebe
13 Johann Wolfgang Goethe
14 Die Leiden des jungen Werthers
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Wilhelm Gössman. Deutsche Kulturgeschichte im Grundriss. Grupello Verlag. 2006.

Hüseyin Salihoğlu. Alman Kültür Tarihi. İmge Kitabevi. Ankara. 1993.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 12 24
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5