Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat Tarihi I | ADE 207 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. İsmail Candan |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Alman Edebiyatı tarihini öğrencilere kazandırmak |
Dersin İçeriği | Alman edebiyatı dönemlerinden olan Klasik ve Romantik dönemlerini kapsayacak şekilde Alman edebiyat tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alman Edebiyat tarihini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Alman edebiyatına özgü akımları tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. | Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
6 | Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Charakteristische Merkmale der Klassik | |
2 | Historische Voraussetzungen | |
3 | Gescihctlicher und Philosopshicher Hintergrund | |
4 | Goethe und seine Werke | |
5 | Goethe und seine Werke | |
6 | Schiller und seine Werke | |
7 | Schiller und seine Werke | |
8 | Charakteristische Merkmale der Romantik | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Historische Voraussetzungen | |
11 | Geschichtlicher und philosophischer Hintergrund | |
12 | Themen und der Stil des Romantik | |
13 | Kunst und Dichtung der Romantik | |
14 | Kunst und Dichtung der Romantik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Aytaç, Gürsel (1992): Yeni Alman Edebiyatı Tarihi, Gündoğan Y., Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |