Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetim Sosyolojisi SOS 214 4 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ ARSLAN
Dersi Verenler Prof.Dr. ALİ ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı yönetim ve insan kaynakları kavramını anlamak ve açıklamaktır
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim ve insan kaynaklarına ilişkin temel kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Yönetim ve insan kaynaklarının unsurlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Yönetim-insan kaynaklarının unsurlarını somut olaylara uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Yönetim ve insan kaynakları arasındaki farklılıkları ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Yönetim ve insan kaynakları içinde yer alan unsurları bir araya getirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Yönetim ve insan kaynaklarını meydana getiren unsurları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Örgüt İncelemelerinin gelişmesi
2 Örgütlere genel bir yaklaşım çerçevesi
3 Teknoloji ve örgüt hususiyetleri
4 Hizmet kuruluşlarında yönetim sistemi
5 Örgüt içi gruplar ve grupların yönlendirilmesi
6 Osmanlı bürokrasi sisteminin özelliklerine karşılaştırmalı bir yaklaşım
7 Toplumsal yapı içinde örgütler
8 Yönetimde kurum kültürün rolü
9 Yöneticilik, liderlik ve karizma
10 Yönetimde performans süreçleri
11 Örgütlerde denetim ve gözetim
12 Örgütlerde motivasyon
13 Örgüt yapılarında yenileşme
14 Örgütsel etik kavramı ve önemi
Kaynaklar
Ders Notu Ayşe Öncü, Örgüt Sosyolojisi, Sevinç Matbaası, Ankara 1976
Ders Kaynakları Ömer Bozkurt, Yönetim Sosyolojisi, Doğan Matbaacılık, Ankara 1999
Binali Doğan, Örgüt Kültürü, Beta Yayıncılık, İstanbul 2007
Zeyyat Sabuncuoğlu, İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, Bursa 2008
Nuri Tortop, İnsan Kaynakları yönetimi, Nobel Yayınları, Ankara 2007
Türkan Argon, İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayınları, Ankara 2004
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. X
2 Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. X
3 Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar.
4 Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. X
5 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir.
6 Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. X
7 Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. X
8 Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
9 Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10 Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
11 Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. X
12 Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 30
1. Proje / Tasarım 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6