Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hata Düzelten Kodlar Teorisine Giriş | MAT 459 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Lineer Cebir ve Cebir derslerinin alınmış olması tavsiye edilir |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET ÖZEN, |
Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hata düzelten kodlar teorisi ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesi ve bu konu ile ilgili taban oluşturmak |
Dersin İçeriği | Cebirsel yapılar, Lineer kodlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sonlu cebirsel yapılar ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Cebirsel yapıları günlük problemlere uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Bilgileri kodlama tekniklerini açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Bilginin taşınması sırasında oluşabilecek hatayı tespit eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Bilginin taşınması sırasında oluşabilecek hatayı düzeltir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Hata düzelten kod üretir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Grup kodları | |
3 | Üreteç ve kontrol matrisleri | |
4 | Polinom kodları | |
5 | Hammig kodu | |
6 | Lineer kodlar | |
7 | Lineer kodun dual kodu | |
8 | Sendrom dekodlaması | |
9 | Eşküme lideri dekodlaması | |
10 | Ağırlık sayaçları | |
11 | Maksimum uzaklığa ayrışabilen kodlar | |
12 | Maksimum uzaklığa ayrışabilen kodlar | |
13 | Mac Williams özdeşliği | |
14 | Mac Williams özdeşliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]L.R.Vermani, Elements of Algebraic Coding Theory, Chapman& Hall, 1996 [2] F.J. MacWilliams, N.J.A.Slone , The Theory of Error- Correcting Codes, North-Holland 1977 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |