Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temiz Enerji Kaynakları KIM 428 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ESRA ALTINTIĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ülkelerin gelişmişlik ölçütü olan enerji talebi ve arzı ve bu süreçte oluşan çevre sorunlarının öğretilmesi, bunlara çözüm yaklaşımlarından en önemlisi olan alternatif enerji kaynaklarının belirlenmesi.
Dersin İçeriği Enerji, atmosfer kirliliği, fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunları, yenilebilir enerji kaynakları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Enerji ve doğa konularını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Proje / Tasarım,
2 Enerji çeşitlerini sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Proje / Tasarım,
3 Fosil enerji kaynaklarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Proje / Tasarım,
4 Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunlarını bilir, kaynaklarını sorgular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Proje / Tasarım,
5 Yenilenebilir enerji kaynaklarını tartışır. Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Proje / Tasarım,
6 Yenilenebilir enerji kaynaklarının kulllanım alanlarına karar verir. Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi, enerji çeşitleri. [1] Sayfa 11-24
2 Enerji ve doğa. [1] Sayfa 44-46
3 Fosil en. kayn.ve atm. kirliliği,fosil en. kayn. [1] Sayfa 24-38
4 Yenilebilir enerji kaynakları. [1] Sayfa 46-52
5 Güneş en. kullanımı ve tarihi, güneş radyasyonunun temelleri. [1] Sayfa 56-58
6 Güneş enerjisi teknolojileri [1] Sayfa 60-64
7 Rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri. [1] Sayfa 92-130
8 Jeotermal enerji. [1] Sayfa 136-148
9 ARASINAV
10 Biokütle enerjisi. [1] Sayfa 150-159
11 Biokütle enerjisi. [1] Sayfa 150-159
12 Su enerjisi (hidroelektrik). [1] Sayfa 162-175
13 Dalga ve gel-git enerjisi. [1] Sayfa 180-196
14 Hidrojen Enerjisi ve Geleceği [1] Sayfa 198-206
Kaynaklar
Ders Notu [1] Şen, Zekai; Temiz Enerji ve Kaynakları Su Vakfı Yayınları, Işıkoğlu Matbaası, İstanbul, 2002
Ders Kaynakları [2] Bulunden,,J.,Sarre, P., Energy Resources and Environment The Open University, London, 1996.
[3] Wilson ,R. E., Lissaman, P.B.S. Applied Aerodynamics of Wind Power Machines , Oregon State University Report, 1974
[4] Türkiye nin Çevre Problemleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayınları, Önder Matbaası, Ankara, 1998
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. X
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. X
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. X
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. X
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. X
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5