Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoteknolojiye Giriş | KIM 444 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I ve Biyokimya II derslerinin alınmış olması gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz bilimlerinden olan biyoteknoloji alanında deneyim kazandırmak, bu alandaki endüstride kullanılan mikroorganizmalarla üretim ve araştırma yapabilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Biyoteknoljiye genel giriş, mikroorganizmalar ve metabolizmaları, hücre kültürleri, fermentasyon teknikleri, biyoteknolojide temel işlemler, mikrobiyal büyüme ve biyoürün oluşum kinetiği, mayalanmalar, biyoteknolojinin kullanım alanları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizma ve metabolizmaları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Hücre kültür ve fermentasyon tekniklerini sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Mikroorganzimaların biyoteknolojideki yerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Biyoteknolojideki temel işlemleri tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Biyokimyasal reaksiyonların biyoteknolojideki uygulanırlığını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Biyoteknolojinin uygulama alanındaki problemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoteknoljiye giriş | [1] Sayfa 1-19 |
2 | Mikroorganizmalar ve metabolizmaları | [1] Sayfa 20-44 |
3 | Hücre Kültürleri | [1] Sayfa 45-50 |
4 | Fermentasyon teknik ve prensipleri | [1] Sayfa 50-63 |
5 | Biyoteknolojide temel işlemler | [1] Sayfa 67-88 |
6 | Mikrobiyal büyüme ve biyoürün oluşum kinetiği | [1] Sayfa 89-109 |
7 | Mikrobiyal biyokütle üretimi | [1] Sayfa 116-130 |
8 | Primer metabolitlerin üretimi | [1] Sayfa 133-149 |
9 | ARASINAV | |
10 | Mayalanmalar | [1] Sayfa 151-161 |
11 | Sekonder metabolitlerin üretimi | [1] Sayfa 162-179 |
12 | Biyoteknolojinin uygulama alanları | [1] Sayfa 180-310 |
13 | Biyoteknolojinin uygulama alanları | [1] Sayfa 180-310 |
14 | Biyoteknolojinin uygulama alanları | [1] Sayfa 180-310 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof. Dr. A. TELEFONCU " Biyoteknoloji" Ege Üniversitesi Basımevi, 1993, İzmir. |
Ders Kaynakları | [2] R. D. Schmid "Taschenatlas der Biotechnologie und Gentechnik" Wiley-VCH, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |