Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Azot Kimyası KIM 432 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Organik Kimya ABD Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Azot içeren organik bileşiklerin sınıflandırılması, adlandırılması, eldesi, reaksiyonları, fiziksel özellikleri hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği Aminler, amonyum bileşikleri, azotlu bazlar, aminlerin sentezi, iminler, enaminler, amidler, nitriller, N-N bağı içeren bileşikler, oksimler, N-oksitler, nitroso bileşikleri ve nitro bileşikleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Azotlu organik bileşiklerin genel özelliklerini anlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Azot atomu içeren fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Reaksiyon mekanizmalarını anlama ve yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Azot içeren doğal ürünleri sentezleyebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Sentezlenen bileşiklerin izolasyan metotlarını kavrar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Sentezlenen bileşiklerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aminler [1] Sayfa 6-13
2 Amonyum Bileşikleri [1] Sayfa 14-21
3 Azotlu bazlar [1] Sayfa 22-25
4 Aminlerin sentezi [1] Sayfa 22-25
5 İminler [1] Sayfa 26-31
6 Enaminler [1] Sayfa 32-35
7 Amidler [1] Sayfa 36-41
8 Nitriller [1] Sayfa 42-47
9 ARASINAV
10 N-N bağı içeren bileşikler [1] Sayfa 48-53
11 Oksimler [1] Sayfa 54-60
12 N-Oksitler [1] Sayfa 61-68
13 Nitroso bileşikleri [1] Sayfa 69-82
14 Nitro bileşikleri [1] Sayfa 83-91
Kaynaklar
Ders Notu [1] BAILEY, D. B., MORGAN K. M., Organonitrogen Chemistry, Oxford University Press, New York, 2003.
Ders Kaynakları [2] SOLOMONS, G., Organik Kimya (çeviri), Literatür Yayınları, İstanbul, 2002.
[3] HART, H., Organik Kimya (çeviri), Palme Yayıncılık, Ankara, 1998.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi.
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi.
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi X
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi.
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. X
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti.
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
13 X
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5