Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kaynak Araştırma ve Rapor Hazırlama | KIM 309 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimya öğrencilerine farklı konularda araştırma yapabilmesi ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Araştırma nedir? Araştırma türleri; Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması; Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi; Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri; Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma; E-kütüphaneler ve e-kaynaklar; E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri; Araştırma raporlarının planlanması; İyi bir raporun yapısal özellikleri; İyi bir raporun biçimsel özellikleri; Rapor metninin yazılmasında temel kurallar; Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez; Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | Kütüphanenin farklı bölümlerini etkin şekilde kullanır | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
4 | E-kaynakları etkin şekilde tarar, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
5 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
6 | Farklı türlerde raporlar hazırlar | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma nedir? Araştırma türleri | [1] Sayfa 1-8; [2] Sayfa 22-29 |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması | [1] Sayfa 1-8; [2] Sayfa 30-38 |
3 | Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi | [1] Sayfa 9-12; [2] Sayfa 131-156 |
4 | Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri | [1] Sayfa 13-17; [2] Sayfa 183-197 |
5 | Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma | [1] Sayfa 18-20; |
6 | E-kütüphaneler ve e-kaynaklar | Bilgisayar Laboratuarında yapılacak |
7 | E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri | Bilgisayar Laboratuarında yapılacak |
8 | Araştırma raporlarının planlanması | [3] Sayfa 15-51 |
9 | ARASINAV | |
10 | İyi bir raporun yapısal özellikleri | [1] Sayfa 21-31; [3] Sayfa 28-39 |
11 | İyi bir raporun biçimsel özellikleri | [1] Sayfa 31-41; [3] Sayfa 23-58 |
12 | Rapor metninin yazılmasında temel kurallar | [3] Sayfa 101-112 |
13 | Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez | Örnek rapor incelemeleri |
14 | Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs. | Örnek rapor incelemeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] ÖZACAR, M., Kaynak Araştırma Ders Notları, 2007. |
Ders Kaynakları | [2] KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004. [3] KARASAR, N., Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 12. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
13 | X | ||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 50 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |