Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesne Yazılımlı Programlama FIZ 445 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri Fizikçiler için Programlama (FİZ 236) dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Fizikçiler için Programlama dersinde kapsanmayan konuların verilmesi ve fizikteki problemleri çözmekte nesnel programlamadan nasıl yararlanılacağının gösterilmesi.
Dersin İçeriği İşaretçiler, Dinamik hafıza, Data yapıları, Sınıf Yapıları, Miras alma (inheritance), polimorphizm .
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşaretçileri kullanarak program yazar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 Dinamik hafıza yapısını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
3 Gerekli data yapılarını oluşturup kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
4 Sınıf yapılarını kullanarak gelişmiş programlama yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
5 Miras alma ve polimorphizm yöntemlerinin sağladığı kolaylıkları kullanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
6 Verilen bir fizik probleminin programlama yoluyla sonucunu bulur. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşaretçiler [3] Sayfa 67
2 İşaretçiler ve diziler [3] Sayfa 67, diziler
3 İşaretçiler ve fonksiyonlar [3] Sayfa 67 , fonksiyonlar
4 Temel sınıf yapısı [3] Sayfa 221
5 Temel sınıf yapısı, sınıf veri elemanları [3] Sayfa 221
6 Temel sınıf yapısı, sınıf fonksiyonları [3] Sayfa 221
7 Constructer, destructer kullanımı [3] Sayfa 221
8 Operator çoklu tanımlaması [3] Sayfa 221
9 Arasınav
10 Miras alma [2] Sayfa 529
11 Miras alan sınıflarda constructer ve destructer kullanımı [2] Sayfa 621
12 Polimorphizm [2] Sayfa 637
13 Fizik problemleri üzerinde uygulamalar [4]
14 Fizik problemleri üzerinde uygulamalar [4]
Kaynaklar
Ders Notu [1] Liberty, J., C++ in 24 Hours, second edition, SAMS, 1999.
[2] P. Deitel, H. Deitel, C++ How To Program, Princten Hall, 2011.
[3] Stroustrup, B., The C++ Programming Language, Addison-Wesley, 1997.
[4] Ders notları
Ders Kaynakları [5] Yanık, M., Borland C++ Builder BETA BASIM YAYIM 2003
[6] Güngören, B., C ++ ile Nesnel Tabanlı ProgramlamaSEÇKİN yay. 2004
[7] http://www.cplusplus.com
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi X
2 Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama X
3 Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi X
4 Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama X
5 Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi X
6 Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi X
7 Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi X
8 Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi X
9 Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi X
10 Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi X
11 Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 12
1. Ödev 15
2. Kısa Sınav 13
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5