Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Protozoon Parazitler BIY 431 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞULE BARAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ,
Dersin Yardımcıları Bölümün asistanları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Protozoon parazitlerle ilgili bilgilerin kazandırılması ve bu konuların kullanım alanlarının öğrencilere öğretilmesi
Dersin İçeriği Bilimsel çalışma nasıl yapılır, protozoon parazit canlıların oluşumu ve gelişimi nasıldır, hücre ve molekülleri, hücre bölünmeleri, hücre faaliyetleri, üreme tipleri, organizmalar ve ilişkileri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Protozoon parazitlerin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Anlatım, Sınav, Ödev,
2 Protozoonların sınıflandırması konusunda bilgi sahibi olmak. Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Protozoonlarda üreme şekillerini kavramak. Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Protozoon parazitlerin özelliklerini öğrenmek. Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Protozoonların neden olduğu hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Parazitlerin Kontaminasyon Yöntemleri
2 Parazitlerin Patojen Etkileri
3 Protozoa
4 Protozoa
5 Amipler
6 Kamçılı Protozoonlar
7 Giardiyaz
8 Tripanosomiyaz
9 Ara Sınav
10 Leyşmanyoz
11 Kala-Azar
12 Şark Çıbanı
13 Toksoplasmozis
14 Anofel
Kaynaklar
Ders Notu Demirsoy, A. Türkan, İ., Genel Biyoloji, Palme Yayıncılık, 1999
Ders Kaynakları 1-Tınar, R.; Helmintoloji. Nobel Yayınları. Ankara 2006
2-Altıntaş, K.; Tıbbi Parazitoloji. Nobel Yayınları. 2002
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5