Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Bilimine Giriş EBB 201 3 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kübra Cevherli

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi (psikoloji,felsefe,hukuk),Türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Okul ve sınıf çevresini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Eğitimin felsefi, tarihsel, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Eğitimin diğer disiplinlerle (Hukuk, Ekonomi, Politika vb.) ilişkisini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını ve işleyişini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Eğitimdeki güncel gelişmeleri açıklar ve yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimle İlgili Kavramlar
2 Eğitimin Tarihsel Temelleri
3 Öğretmenlik Mesleği
4 Sınıf ve Okul Çevresi
5 Eğitimin Felsefi Temelleri
6 Eğitimin Psikolojik Temelleri
7 Eğitimin Ekonomik Temelleri
8 Eğitimin Teknolojik Temelleri
9 Eğitimin Yönetsel Temelleri
10 Eğitimin Hukuksal Temelleri
11 Eğitimin Siyasal Temelleri
12 Eğitimin Denetimsel Temelleri
13 Eğitimde Güncel Gelişmeler
14 Eğitimde Güncel Gelişmeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sönmez, Veysel (2016). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık

Şişman, Mehmet (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık

Saylan, Nevin (2009). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık

Hesapçıoğlu, Muhsin & Gürsel Musa (2011). Eğitim Bilimine Giriş. Konya: Eğitim Akademi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. X
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. X
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. X
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 61
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,44
Dersin AKTS Kredisi 2