Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pyhton ve R İle Veri Analizi EKO 458 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Python ve R programlama dilleri ile programlama becerisine sahip olma. Bu programlama dillerine ait veri analizi kütüphanelerini tanıyarak etkin kullanabilme. Python ve R programlama dilleri ile veri analizi uygulamaları gerçekleştirebilme.

Dersin İçeriği

Temel veri tipleri, Temel kontrol yapıları, Data list oluşturulması ve kullanımı, Matrislerin kullanımı, Diziler, Çok boyutlu diziler, Data frame kullanımı, Veri Analizi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Programlamaya Giriş
2 Girdi, İşlem ve Çıktı
3 Temel Kontrol Yapıları - Karar Verme
4 Temel Kontrol Yapıları - Tekrarlı Yapı
5 Fonksiyon Kullanımı
6 Dosya Yapısı
7 List Yapısı
8 Vektör Kullanımı
9 Matris Kullanımı
10 Data Frame Kullanımı
11 Veri Analizi için Python ve R Kütüphaneleri
12 Veri Analizi
13 Veri Analizi
14 Veri Analizi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma
2 Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma.
3 Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma.
4 Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma.
5 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma.
6 Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme X
7 Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak
8 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme
9 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ara Sınav 1 9 9
Kısa Sınav 2 14 28
Ödev 1 8 8
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5