Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Psikolojisi GIT 328 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders, psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü ortaya koymayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, psikoloji sahasındaki gelişmeleri ve bu gelişmelerin iletişim disiplini üzerindeki etkilerini kapsamaktadır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
5 Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 İletişim psikolojisi kavramının açıklanması
3 Charles Darwin ve insan davranışları
4 Sigmund Freud ve bilinçaltı
5 Gustave Le Bon ve kitleler psikolojisi
6 Edward Bernays ve rıza mühendisliği
7 Propaganda ve ikna
8 Philip Zimbardo ve Stanley Milgram deneyleri
9 Frans de Waal ve empati
10 Geoffrey Miller ve tüketimin evrimi
11 Duygusal kapitalizm
12 Davranışsal ekonomi
13 Nörobilim ve psikoloji
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bernays, Edward (1947). The Engineering of Consent. Annals of  the American Academy of Political and 

        Social Science 250 , 1, s. 113-120. https://doi.org/10.1177%2F000271624725000116

Darwin, Charles. Türlerin Kökeni. Öner Ünalan (çev.). Ankara: Onur Yayınları.

De Waal, Frans. (2014). Empati Çağı: Daha Anlayışlı Bir Toplum için Doğadan Dersler. İstanbul:                

          Akılçelen Kitaplar.

De Vos, Rich. (1996). Şefkatli Kapitalizm.  A. Aktegin Sal (çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.

Freud, Sigmund. (2018). Bilinçaltı. İstanbul: Dorlion Yayınları.

Illouz, Eva. (2011). Soğuk Yakınlıklar: Duygusal Kapitalizmin Şekillenmesi. Ö. Çağlar Aksoy (çev.).

           İstanbul: İletişim Yayınları.

Le Bon, Gustave. (1997). Kitleler Psikolojisi. İstanbul: Hayat Yayıncılık.

Lupton, Deborah. (2002). Duygusal Yaşantı: Sosyo-Kültürel Bir İnceleme. Cemal, M. (çev.).  

           İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Mestroviç, Stjepan. G. (1999). Duyguötesi Toplum. Yılmaz, A. (çev.). İstanbul:  Ayrıntı   

           Yayınları.

Miller, Geoffrey. (2009).  Tüketimin Evrimi. Gülçin Vardar (çev.). İstanbul:  Alfa Bilim.

Renvoise, Patrick. (2016). Nöro Marketing. İstanbul: Mediacat Yayınları.

Zimbardo, Philip. (2015). Şeytan Etkisi. Canan Coşkun (çev.). İstanbul: Say Yayınları.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5