Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Yönetimi RPD 033 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR
Dersi Verenler Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Samet MAKAS

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsan Kaynakları Yönetimi kapsamında, bir işletmenin çalışanları ile ilgili tüm konularda  öğrenciye perspektif kazandırmak.

Dersin İçeriği

İnsan kaynakları kavramının evrimi, örgütlerin üç temel kaynağı ve ilişkisi; personel seçimi, liderlik, ekip kurma ve yönetme, inovasyon yönetimi, insan kaynakları yönetimi, yönetim ekonomisi, iletişim teknikleri ve geliştirme, kriz yönetimi, bütçeleme ve para yönetimi, dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan kaynakları kavramının evrimini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Örgütlerin üç temel kaynağı ve ilişkisini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Personel seçimi, liderlik, ekip kurma ve yönetme kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 İnovasyon yönetimi, insan kaynakları yönetimi kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Yönetim ekonomisi kavramını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 İletişim tekniklerini bilir ve geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 İletişim tekniklerini bilir ve geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Kriz yönetimi, bütçeleme ve para yönetimi kavramlarını yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
9 Kriz yönetimi, bütçeleme ve para yönetimi kavramlarını yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
10 Djital pazarlama ve sosyal medya yönetimini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan Kaynakları Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
2 İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Önemi Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
3 İş Analizi, İş Tanımı ve İş Gerekleri Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
4 İnsan Kaynakları Planlaması Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
5 İşgören Bulunması, Seçimi ve İşe Yerleştirilmesi Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
6 İKY Eğitimi ve Geliştirilmesi Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
7 Performans Değerlendirme Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
8 Ara sınav
9
10 Ücret Yönetimi Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
11 İş Güvenliği ve Sağlık Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
12 İKY ile İlgili Yasal Düzenlemeler Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
13 İşçi-İşveren İlişkileri Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
14 Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimİ Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
Kaynaklar
Ders Notu

YU¨KSEL, O¨., I·nsan Kaynakları Yo¨netimi, Ankara, Gazi Kitabevi, 2000.

Ders Kaynakları

MATHIS,R. L. and JACKSON,J. M. Human Resource Management,.New York, West Pub. Co. 1994

ERGI·N, C., I·nsan Kaynakları Yo¨netimi, Elma Yayınevi, Ankara, 2005           

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin farkındadır. X
2 Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alan terminolojisini anadilin dil bilgisi kurallarına sadık kalarak kullanır. X
3 Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili duygu, düşünce ve olguları her türlü kültürel ve sosyal bağlamda ifade edebilecek dilsel etkileşimde bulunur X
4 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını belirleyebilecek dilsel etkileşimde bulunur. X
5 Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. X
6 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlar ile olumlu kabul çerçevesinde iletişim kurar. X
7 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanıyla ilgili araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve her birini açıklar. X
8 Mesleki danışmalık yardım sürecinde kullanılacak ölçme araçlarını amaçına uygun kullanır. X
9 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili elde ettiği araştırma sonuçlarını amaca uygun şekilde yorumlar. X
10 Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları bilir. X
11 Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları amaçları doğrultusunda etkin kullanır. X
12 Çeşitli iletişim araçlarını kullanarak rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili bilgi, görüş ve önerilerini etkili şekilde ifade eder. X
13 Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını planlar. X
14 Danışana ve duruma özgü koşulları psikolojik danışma sürecini planlarken dikkate alır. X
15 Hizmet verdiği kurumun değişen ihtiyaçlarına uygun önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini gerçekleştirir. X
16 Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını yürütür ve sonlandırır. X
17 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sosyal kaynaklarıından destek talep eder. X
18 Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir ve bu kapsam çerçevesinde okul paydaşlarına hizmet sunar. X
19 Gelişim, öğrenme ve kişilik kuramlarını referans alarak danışanların problemlerini bilimsel bir bakış ile çerçevelendirir. X
20 Ulusal ya da yerel çapta meydana gelebilecek travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar. X
21 Psikolojik yardım sürecini yürütürken manevi ve evrensel değerleri gözetir. X
22 Rehberlik hizmetlerini etkili yürütebilmek için öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. X
23 Çeşitli uyum bozukluklarına sahip öğrencilerin tespit edilmesi, müdahale planının geliştirilmesi, uygulama ve izleme süreçlerini gerçekleştirir. X
24 Bireysel ve grupla psikolojik danışma yapabilme becerisini bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını planlar. X
25 Bireysel ve grupla psikolojik danışma yaparken bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır. X
26 Yaşam dönemlerinde ortaya çıkabilecek gelişimsel krizlerin sağaltımına yönelik bir rehberlik programını uygular. X
27 Rehberlik ve psikolojik danışma alanının etik ilkerine sadık kalarak olumlu kabul çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır X
28 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını dikkate alarak grupla ya da bireysel psikolojik danışma gerçekleştirir. X
29 Demokratik ve aktif katılım kararlılığına sahip bir şekilde sosyal yaşama dahil olur. X
30 Mesleki etik ilkelere riayet ederek farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlara uygun psikolojik danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır. X
31 İnsan ilişkileri ve iletişimin temel ilkelerine uygun mesleki tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4