Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Konuşma Becerileri | ELT 013 | 9 | 6 + 0 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEVDE BAYLAN, Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ, Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin kişilerarası, grup ve topluluk önünde konuşma gibi farklı bağlamlarda gereken sözel iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Özgün dilin analizi ve kullanımı için düzenlenmiş anlamlı aktiviteler yoluyla konuşma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında öğrencilerin dili akıcı kullanmalarını sağlayacak kelime bilgilerinin artırılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler bu ders kapsamında işlenilen tartışmalı konular içerisinde geçen kelimeleri, atasözleri ve deyimleri edinirler. Bu dersin diğer bir amacı ise öğrencilerin yaptıkları hatalar konusunda farkındalıklarını artırıp, diyaloglarda kullanılan yaygın dil bilgisi kurallarına hakim olmalarını sağlayıp öğrencilerin konuşma becerilerinin artırılmasıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fikirlerini gerçeklerle destekleyip ifade edebilir ve komplike bilgiyi aktarabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Telaffuzu doğru vurgu ve tonlama kullanabilmesi sayesinde anlaşılırdır. | Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
3 | Durumsal ve deyimsel olarak uygun kelimeleri kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | Sınav , Ödev, |
4 | Birbirleriyle tutarlı bilgileri cümle ve söylem düzeyinde sözlü olarak organize eder. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, | Ödev, Sınav , |
5 | Doğru dilbilgisi kurallarını kullanarak konuşulan bağlamda sunulan bilgiyi aktarır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuşmanın temel ilkeleri | |
2 | Konuşma çalışmaları, verilen konular hakkında fikir belirtme | |
3 | Kendini tanıtma, hayatındaki önemli insanları tanıtma, kişisel özelliklerden bahsetme ve karşılaştırma yapma | |
4 | Konuşma sırasında yapılan hatayı düzeltme, resim ve objelerin betimlenmesi | |
5 | Turizm ve ülkelerdeki önemli, merkezi ve simge yerlerin tanıtılması | |
6 | Kültürler arası deneyimlerin anlatılması, kısa bir anekdotun paylaşılması | |
7 | Okulda geçen anların anlatılması ve başarı hikayelerinin paylaşılması | |
8 | Eğitim ve kariyer hakkında konuşulması, gelecek planlaması yapma | |
9 | Favori müzik ve filmlerden bahsedilmesi. Tercihlerin tanıtılması ve karşılaştırılması | |
10 | Kurallar ve kanunlar hakkında konuşulması | |
11 | Haberlerde geçen hikayelerden bahsedilmesi | |
12 | Duygular ve ilgi alanlarından bahsedilmesi | |
13 | Diğer insanların söylediklerinin aktarılması | |
14 | Dersin genel bir değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | English Result Intermediate Student’s book. Mark Hancock & Annie MCDonald (textbook) |
Ders Kaynakları | English Result Intermediate Workbook. Mark Hancock & Annie MCDonald (workbook) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |