Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sözlü İletişim Becerileri II ELT 102 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK
Dersi Verenler Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu KOÇ

Arş. Gör. Gizem AKÇOR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İleri düzeyde sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi, röportajlar, sunumlar ve tartışmalar gibi sözel etkinlikler yoluyla duygu ve düşüncelerini uygun bir biçimde ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi, duyduğunu anlamaya yönelik tekniklerin ve stratejilerin tanıtılması ve uygulanması yoluyla ileri düzeyde konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.

Bu derste öğrencilerin orta ve ortanın üstü düzeyde farklı konularda uygun ve doğru biçimde kendilerini sözlü ifade edebilmeleri için gerekli alt becerileri ve stratejileri geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Kelimeleri doğru telaffuz etmeleri, konuşmalarında grameri, sesletim ve tonlamayı doğru kullanmaları ve akademik düzeyde iletişim kurabilmeleri de hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilerin orta ve ortanın üstü düzeyinde farklı konularda uygun ve doğru biçimde kendini sözlü ifade edebilmeleri için gerekli alt becerileri ve stratejileri geliştirmeleri; okuma ve dinleme bazlı alıştırmaların kullanılması yoluyla öğrencilerin karşısındakini anlamaları; daha akıcı konuşmaları, metne ve sunuya dayalı tartışmalara katılmaları, değişik konularda soru sorarak ya da sorulan sorulara doğru cevap vermeleri, kelimeleri doğru telaffuz etmeleri, konuşmalarında grameri, sesletim ve tonlamayı doğru kullanmaları, kütüphane araştırması gerektiren konularla ilgili sunu hazırlamaları amaçlanmıştır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dinlenilen bir metin hakkında sözlü olarak görüş bildirme, görüş paylaşma Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
2 Sözlü iletişimde atıfta bulunabilme Anlatım, Sözlü Sınav,
3 Verilen durumlara katılma veya katılamama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
4 Görsel ve işitsel araçlar kullanarak bir kavramın tanıtılması Gösteri, Sözlü Sınav,
5 Görsel ve işitsel araçlar kullanarak kısa sunu hazırlama Gösteri, Sözlü Sınav,
6 Grafik ve şekilleri sözlü olarak yorumlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
7 Panel tartışması hazırlayabilme Tartışma, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan Beyni
2 Nasıl Yapılır, konuşma hazırlama ve poster sunma
3 2. Ünite Sanat
4 Sanat hakkında tartışma
5 Ünite 3 Marketing
6 Panel tartışması
7 Ünite 4 Teknoloji
8 Sözlü iletişimde atıfta bulunma
9 Geleceğe yön veren bilimsel gelişmelerin tanıtıldığı metnin okunması
10 Hayal ettiğiniz icat nedir? konulu konuşma hazırlama ve sunma Araştırma yapma
11 Sunumların devamı
12 Grafik ve şekillerin yorumlanması için gerekli kavramların örnekler üzerinden tanıtılması
13 Sınıfa getirilen farklı şekil ve grafiklerin yorumlanması Örnek grafik ve şekiller bulma
14 Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Duzan, C.,Orhan, T., Yalçın, E. (2009) Academic Speaking Skills. (Revised Edition). Ankara: Blackswan Language Series

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Proje / Tasarım 80
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)