Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitime Giriş EBB 101 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, Doç.Dr. DURSUN AKSU, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN, Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Gözde SEZEN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin klasik ve çağdaş eğitim hakkında genel bir bilgiye ve öğrencilerin nasıl eğitilmesi gerektiği ile ilgili öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır.

 

Dersin İçeriği

Eğitimin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitim toplum ilişkisi eğitim ve diğer bilimlerle ilişkisi (, ekonomi, psikoloji, felsefe, hukuk),Türk eğitim sistemi, eğitim tarihi hakkında bilgi sahibi olmak

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim kavramını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 TEMEL KAVRAMLAR Okuma Araştırma
2 GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM Tarihsel Temeller
3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ Öğretmenlik Mesleği
4 ÖĞRETİM ORTAMI Sınıfın, Okulun Yapısı ve Özellikleri
5 EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI Karşılaştırmalar
6 EĞİTİM VE TOPLUM Eğitim ve sosyalleşme
7 ARA SINAV
8 EĞİTİM POLİTİKALARI Eğitim ve politika
9 EĞİTİM VE PSİKOLOJİ Eğitim ve psikoloji
10 EĞİTİM VE FELSEFE Atatürk´ün Eğitim Felsefesi
11 EĞİTİM VE HUKUK Eğitim ve hukuk
12 EĞİTİM VE EKONOMİ Eğitim Ekonomisi
13 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ
14 ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3