Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Grafik ve Canlandırma BTE 208 4 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Grafik Tasarımı

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN KİPER
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYDIN KİPER,
Dersin Yardımcıları

İbrahim DUMAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretim amaçlı animasyonlar hazırlayabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Grafik canlandırma ilkeleri ve canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme.

Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri dikkate alınarak animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel grafik tasarım elemanlarını kullanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Temel grafik bilgilerine göre grafiği biçimlendirir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav ,
3 Temel animasyon tekniklerini kullanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Animasyon oluştururken yazı araçlarını kullanır Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav ,
5 Animasyon oluştururken grafik - resim kullanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje / Tasarım, Sınav , Ödev,
6 Animasyon oluştururken ses kullanır Gösteri, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Ödev, Proje / Tasarım, Sınav ,
7 Animasyon oluştururken video kullanır Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav , Proje / Tasarım, Ödev,
8 Animasyon oluştururken temel düzeyde program geliştirir Gösterip Yaptırma, Gösteri, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Sınav , Proje / Tasarım,
9 Animasyon programı kullanarak eğitim yazılımı geliştirir Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje / Tasarım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Grafik tasarımı ve temel grafik bilgisi K1, K2
2 Animate uygulamaları içinde grafik araçlarını kullanmak K1, K2, Çizimi yapılacak örnek birkaç grafik getirilecek
3 Animate uygulamaları içinde yazı araçlarını kullanmak K1, K2
4 Animate uygulamaları içinde standart animasyon metodları K1, K2
5 Animate uygulaması içinde actionscript kullanımı K1, K3
6 Animate uygulamaları içinde olaylar ve fare olaylarını kullanma K1, K3
7 Animate uygulamaları içinde klavye ve diğer olayları kullanma K1, K3
8 Animate uygulamaları içinde tarih - saat ve dize sınıflarını kullanma K1, K3
9 Animate uygulamaları içinde matematik ve dizi sınıflarını kullanma K1, K3
10 Animate uygulaması içine dışarıdan çağırmak. K1, K3
11 Animate uygulamaları içinde metin sınıfını kullanma K1, K3
12 Animate uygulamaları içinde ses ve video kullanma K1, K2, K3, boyutu küçük birkaç ses ve video dosyası getirilecek
13 Animate uygulamaları içinde temel bileşenleri kullanma K5, K6, Araştırma
14 Hazırlanan ödevlerin sunulması ve değerlendirilmesi. Dersin genel değerlendirilmesi. Ödev sunumuna hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

1) Russell Chun (2017). Adobe Animate CC Classroom in a Book. Adobe Press.
2) Adobe Animate CC Professional Kullanım Klavuzu ADOBE
3) Adobe ActionScript 3.0 Programlama, ADOBE

Ders Kaynakları

4) https://www.youtube.com/watch?v=nAlkxu9HsHs

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Sözlü Sınav 1 24 24
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5