Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Sosyal Bilgiler Öğretimi | SNF 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ebru UZUNKOL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal bilgiler öğrenme öğretme süreçlerini etkili olarak yönetme. |
Dersin İçeriği | Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilköğretimdeki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi. Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Bilgileri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Sosyal bilgiler dersi için etkili öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | Sosyal bilgiler dersinde kavram öğretimi ile ilgili uygulamalar tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Portfolyo, |
4 | Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Portfolyo, |
5 | Sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerinin öğretimini düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilimlerin tanımlanması | |
2 | Sosyal Bilgiler Programının incelenmesi | |
3 | Sosyal Bilgiler Programının incelenmesi | |
4 | Sosyal Bilgiler öğretimindeki Yaklaşımlar | |
5 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal bilgiler dersinde uygulanması | |
6 | Zaman, süreklilik ve değişimin öğretimi | |
7 | Mekan öğretimi | |
8 | Sosyal bilgiler dersinde değer öğretimi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sosyal bilgiler ve çoklu okuryazarlıklar | |
11 | Bilinçli tüketiciliğin öğretimi | |
12 | Sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerinin öğretimi | |
13 | Sosyal bilgiler dersinde kavram öğretimi | |
14 | Sosyal bilgiler öğretiminin sorunları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]. SAĞLAM, Halil İbrahim, Sosyal Bilgiler Öğretimi,Ders Notları. [2]. Öztürk, C. ve Dilek, D. (Ed.). (2003). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Üçüncü Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. [3]. Erden, Münire (1996), Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayınları, Ankara. [4]. CAN, Gürhan (Ed) (1998), Sosyal Bilgiler Öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. [5]. TANRIÖĞEN, Abdurrahman (2006), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans Yayınları, Ankara. [6]. KÖSTÜKLÜ, Nuri (1999), Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi, Günay Ofset, Konya. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |