Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dış Ticaret Girişimciliği | UTC 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Halil ŞİMDİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Global ölçekte yönetsel paradigmanın yanında girişimcilik faaliyetlerini pratiklerle değerlendirmek |
Dersin İçeriği | 14 haftalık ders planında genel olarak uluslararası girişimcilik kavramı, alandaki teorik gelişmeler, girişimcilerin uluslararası stratejik alternatifleri anlatılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Uluslararası girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Türkiye´deki uluslararası girişimleri değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Ülkelerin uluslararası girişim potansiyelini değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik üzerine zihin açıcı bir tartışma | |
2 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine I | |
3 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine II | |
4 | Girişimciler niçin uzaklara gitmek ister ve hangi yollarla uluslararasılaşırlar | |
5 | Girişimcilik ve uluslararası girişimcilik modelleri | |
6 | Uluslararası girişimcilikte paradigmalar | Dana, Leo-Paul (2004) Handbook of Research on International Entrepreneurship, I. Bölüm |
7 | İş modeli nasıl geliştirilir? I | Osterwalder, A. ve Y. Pigneur (2010) İş Modeli Üretimi, Optimist. |
8 | İş modeli nasıl geliştirilir? II | Osterwalder, A. ve Y. Pigneur (2010) İş Modeli Üretimi, Optimist. |
9 | Ara sınav | |
10 | Uluslararasılaşma ve sosyal ağlar | |
11 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma I | |
12 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma II | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notu olarak sunulan ilgili dokümanlar |
Ders Kaynakları | Dunning, J.H. ve S.M. Lundan (2008) Multinational Enterprises and the Global Economy, Edward Elgar. Lasserre, P. (2007) Global Strategic Management, Palgrave. Navaretti, G. Ve A. J. Venables (2004) Multinational Firms in the World Economy, Princeton University Press, Oxford. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | ||||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | ||||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | ||||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | ||||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | ||||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | ||||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | ||||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | ||||||
9 | Etik farkındalık | ||||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |