Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama ve Pazar Araştırması SAY 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA
Dersi Verenler Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mustafa AMARAT

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sağlık kurumlarında pazarlama yönetiminin ve sağlık kurumları yöneticilerine rekabet avantajı sağlayacak pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde gerekli olan pazarlama tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sağlık kurumlarında stratejik pazarlama yönetimi, pazarlama stratejileri ve pazarlama karması elemanları 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Strateji oluşturma ve değerlendirme Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Çevreyi izleme Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Pazarlama karması elemanlarını rekabet avantajı sağlayacak şekilde kullanabilme Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Valerie A. Zeithaml, Mary Jo Bitner, Dwayne D. Gremler. Services Marketing. 5th Edition, 2009.

Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Stevens (2008). Strategic Marketing for Health Care Organizations. Jossey Bass, USA.

Philip Cooper (1994). Health Care Marketing. An Aspen Publication, USA.

Eric N. Berkowitz (2006). Essentials of Health Care Marketing. Jones and Barlett Publishers, Boston.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disipline arası düşünebilme yeteneği kazanmak
2 Değer temelli sağlık hizmet ve geri ödeme yöntemlerini değerlendirmek, kıyaslamak ve en iyi uygulamalar hakkında öneriler geliştirmek
3 Dünyadaki sağlık sorunlarını tespit etmek ve yorumlamak.
4 Küresel sağlık sorunları için çözüm önerileri geliştirebilmek
5 Sağlık mevzuatında hakim olmak
6 Gelişen bilgi ve sağlık teknolojilerini takip etmek
7 Alan yazını takip etmek
8 Sürekli iyileştirme için gerekli araştırmalar yapmak
9 Multidisipliner çalışmalar yapmak
10 Ulusal ve Uluslararası düzeyde ortak projeler geliştirmek ve yürütmek
11
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 15
1. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 25 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6