Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | TSY 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMAL SEZER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayhan DURMUŞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İKY kavram ve modellerinin tartışılması, Sağlık Kurumlarında İKY fonksiyon ve uygulamalarınına ilişkin öğrenmelerin gerçeklrştirilmesi ve yorumlanması. |
Dersin İçeriği | Bu derste İKY temel kavramlar ve modellerin tartışılması, iş analizi ve tasarımı, Sağlık Kurumlarında İKY fonksiyonları ve uygulamaları ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Sağlık kurumlarında İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Sağlık kurumlarında İKY, Tarihsel gelişim/Stratejik İKY, amaç ve önem | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İKY Modellerinin İncelenmesi | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Sağlık kurumlarında iş analizi ve iş tasarımı | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Sağlık kurumlarında İK planlaması | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Sağlık kurumlarında İK tedarik ve seçimi | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Sağlık kurumlarında eğitim ve geliştirme | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Sağlık kurumlarında performans değerleme | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sağlık kurumlarında kariyer yönetimi | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Sağlık kurumlarında iş değerleme | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Sağlık kurumlarında ücret yönetimi | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Sağlık kurumlarında iş güvenliği ve işçi sağlığı | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Sağlık kurumlarında Çalışma İlişkileri | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Sağlık kurumlarında İKBS | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Michael Armstrong (2006), A Handbook of Human Resource Management Practice 10th Edition, Kogan Page. Michael Armstrong (2008), Strategic Human Resource Management: A Guide to Action, Kogan Page Series. H. Serdar Öge (2016), İnsan Kaynakları Yönetimi, 8. Baskı, Eğitim Yayınevi, Konya. Cavide UYARGİL (2010), İnsan Kaynakları Yönetimi, İ.Ü. İşletme Fakültesi İKY Ana Bilim Dalı, Beta Yayınları. |
Ders Kaynakları | HR Dergi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |