Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik | MBA 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ayhan DURMUŞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik ve ilgili kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Girişimcilik yaklaşımları ve türlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Girişimcilik fonksiyonları ve ilişkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Girişimcilik sürecini ve öğelerini tanımlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarır ve kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Girişimciliğin geliştirilmesi için engelleri ve teşvikleri değerlendirerek önerilerde bulunur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik ve ilgili kavramlar | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
2 | Başlıca girişimcilik yaklaşımları | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
3 | Girişimcilik Türleri | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
4 | Girişimciliğin temel fonksiyonları | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
5 | Girişimciliğin temel fonksiyonları | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
6 | Girişimciliğe istek duyma/ motivasyon | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
7 | İş fikri geliştirme | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
8 | İş planı ve unsurları | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
9 | ARASINAV | |
10 | Girişimcilik kültürü | Arıkan, Semra (2004), Girişimcilik, Siyasal kitabevi, Ankara |
11 | İşletme kurma ve geliştirme | Arıkan, Semra (2004), Girişimcilik, Siyasal kitabevi, Ankara |
12 | Yerel Girişimcilik ve KOBİler | 3. Döm, S. (2006), Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği, Detay yayıncılık. |
13 | Uluslar arası girişimcilik | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
14 | Girişimcilik Ahlakı | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1.Kuratko D.F. ve Hodgetts R.M. (1995), Entrepreneurship: A Contemporary Approach, The Dryden Press-1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |