Course Name Code Semester T+U Hours Credit ECTS
Işletme Tarihi YNO 529 0 3 + 0 3 6
Precondition Courses
Recommended Optional Courses
Course Language Türkçe
Course Level Yüksek Lisans
Course Type Seçmeli
Course Coordinator Dr.Öğr.Üyesi ESRA DİL
Course Lecturers
Course Assistants
Course Category
Course Objective

Lisans üstü seviyede öğrencilerin, işletme tarihi disiplini çerçevesinde işletmeciliğin gelişimi dünyadan örnekler ile öğrenmesi, yönetim düşüncesinin evrimine dair temel bilgi seviyesini derinleştirmesi.

Course Content

Ekonomik teoriler ve işletme tarihi, İşletme tarihi ve yönetim çalışmaları, İşletmenin fonksiyonlarında yaşanan değişmelerin ABD,Japonya ve Almanya işletmeleri bağlamında incelenmesi, işletme ve toplum ilişkisi, Türk işletme tarihi

# Course Learning Outcomes Teaching Methods Assessment Methods
Week Course Topics Preliminary Preparation
1 Tarihsel Süreçte İşletmeler ve Toplum
2 Ekonomik Teoriler ve İşletme Tarihi
3 İşletme Tarihi ve Yönetim Çalışmaları
4 Organizasyon Formlarına İlişkin Tarihsel İnceleme
5 Organizasyon Formlarına İlişkin Tarihsel İnceleme
6 İşletmenin Fonksiyonlarında Tarihsel Süreçte Meydana Gelen Değişimi
7 İşletmenin Fonksiyonlarında Tarihsel Süreçte Meydana Gelen Değişim
8 Ara Sınav
9 İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri- ABD
10 İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri-Japonya
11 İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri-Almanya
12 Türk İşletme Tarihi
13 Türkiye’de Küçük İşletmelerin Tarihsel Hikayeleri
14 Türkiye’de Holdinglerin Hikayeleri
Resources
Course Notes
Course Resources
1- Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks.
2- Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi.
3- Buğra, A. “Devlet ve İşadamları”,İletişim Yayınları.
4- Kipping, Matthias and Üsdiken, Behlül, “History in organization and management theory: more than meets the eye”, Academy of Management Annals, April 2014 (SSCI)
5- Üsdiken, Behlül and Kipping, Matthias, History and organization studies: a long-term view Organizations in Time: History, Theory, Methods, Bucheli, Marcelo and Wadhwani, R. Daniel (eds.), Oxford, UK: Oxford University Press, February 2014, 33-55   
 
Order Program Outcomes Level of Contribution
1 2 3 4 5
Evaluation System
Semester Studies Contribution Rate
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Total 100
1. Final 0
1. Yıl İçinin Başarıya 50
2. Final 50
Total 100
ECTS - Workload Activity Quantity Time (Hours) Total Workload (Hours)
Total Workload 0
Total Workload / 25 (Hours) 0
dersAKTSKredisi 6