Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Postmodern Pazarlama UYP 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Prof.Dr. SİMA NART,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı doktora seviyesi öğrencilerin pazarlama alanındaki bilgilerini zenginleştirmek ve postmodern bir bakış açısından pazarlamanın incelenmesini sağlamaktır. Postmodern şartlar ile postmodern düşüncesinin pazarlama alanındaki uygulanabilirliğini ele alınarak, geleneksel pazarlama yaklaşımlarının zaafları ortaya konarak, pazarlamada ortaya çıkan postmodern tüketim, postmodern kültür, sembolik tüketim gibi postmodern özelliklerin pazarlamaya katkıları değerlendirilmektedir.
Dersin İçeriği Bu ders bağlamında modernist ve postmodernist bakış açıları karşılaştırıldıktan sonra postmodernist yaklaşımın pazarlama, tüketim, sosyal yaşam, kültür ve pazarlama araştırmalarına yansımaları incelenmektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Postmodernizmi modernizmden ayıran özellikleri değerlendirir ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
2 Postmodern bakış açısının pazarlamaya yansımaları değerlendirir ve eleştirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
3 Postmodern yaklaşım çerçevesinde pazarlama araştırmalarını değerlendirir ve günümüz pazarlama araştırmaları açısından bunların yansımalarını ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav ,
4 Postmodernizm ve tüketim ilişkisini irdeler ve postmodern tüketim toplumunda pazarlamanın rolünü irdeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav ,
5 Postmodern yaşam tarzının yansımalarını inceler ve pazarlama açısından önerilerde bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Postmodern pazarlama uygulamalarının geleceğine ilişkin değerlendirmeler yapar ve önerilerde bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modern ve postmodern kavramlarına giriş Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
2 Postmodern şartları modernden ayırt eden özelliklerin irdelenmesi Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
3 Postmodernizmin ayırtedici özellikleri ve parlama açısından çıkarımları Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
4 Tüketim ve postmodern tüketim kültürü Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
5 Pazar bölümlemeden parçalanmaya Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
6 Üretim ve tüketimin yer değiştirmesi Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
7 Postmodern şartlarda tüketim ve semboller Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
8 Postmodern özellikleri pazarlama ve pazarlama yönetimine uygulanması Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
9 Ara sınav
10 Postmodern toplumun özellikleri Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
11 Sembolik tüketim Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
12 Postmodern pazarlama paradigması Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
13 Postmodern araştırma yöntemleri Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
14 Postmodern pazarlama uygulamalarının gözden geçirilmesi Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
Kaynaklar
Ders Notu 1) Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
2) Edin Güçlü SÖZER, Postmodern Pazarlama, 2007.
3) Muazzez Babacan ve Ferah Onat (2009), Postmodern Pazarlama Perspektifi,
http://eab.ege.edu.tr/pdf/2_1/C2-S1-M2.pdf
Ders Kaynakları 1) Stephen BROWN, Postmodern Marketing: Abutting beginners,
http://www.sfxbrown.com/Postmodern%20Marketing.pdf
2) Mike FEATERSTONE, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları.
3) Bernard COVA, Community and Consumption: Towards a definition of the
linking value of products and services European Journal of Marketing, Vol. 31,
No. 3-4, 1997.
4) David CHANEY, Yaşam Tarzları, Dost Kitabevi
5) OShaughnessy, J. Ve N.J. OShaughnessy (2002), Postmodernism and
Marketing: Separating the Wheat from the Chaff, Journal of Macromarketing,
Vol. 22, No. 1, June, 109-135.
7) Postmodern pazarlama konusunda çeşitli makaleler
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar
2 İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar
3 Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar
4 İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler
5 Etik konular hakkında farkındalık
6 Araştırma etiği taahhüdü
7 İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur
8 Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler
9 Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir
10 Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 12 12
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6