Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Planlaması UYP 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Strateji boyutuyla pazarlamanın ve planlamanın gerekliliği bu derste öğretilecek ve uygulamaları yaptırılacaktır.
Dersin İçeriği Bu derste, durum analizi, endüstri analizi, rakipişletme analizi, yön belirleme aşamaları, maliyet analizi, planları gerçekleştirme aşaması, kontrol aşaması, Pazar payı ve Pazar büyüklüğü konularına değinilecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejiyi tanıma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Uygun planları kurma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Çözüm metotlarını geliştirme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Karmaşık işletme problemlerini stratejik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme becerisi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müşteri odaklı pazarlama planlaması Ders notları ilgili bölümlerin okunması
2 Planlamada pazarlamanın rolü Ders notları ilgili bölümlerin okunması
3 Pazar odaklı yönetim ve pazarlama karması Ders notları ilgili bölümlerin okunması
4 Pazarlama planlaması ve amaçlara göre yönetim Ders notları ilgili bölümlerin okunması
5 Resmi planların yararları Ders notları ilgili bölümlerin okunması
6 Pazarlama planlaması için örgütlenmek Ders notları ilgili bölümlerin okunması
7 Pazarlama planında zaman aralığı Ders notları ilgili bölümlerin okunması
8 Etkili pazarlama planı için adımlar Ders notları ilgili bölümlerin okunması
9 VİZE
10 Hedefler, amaçlar ve stratejiler Ders notları ilgili bölümlerin okunması
11 Pazarlama planlaması: uygulama ve kontrol Ders notları ilgili bölümlerin okunması
12 Karar alma mekanizması Ders notları ilgili bölümlerin okunması
13 Pazarlama planlaması analizleri Ders notları ilgili bölümlerin okunması
14 Stratejik pazarlama planı oluşturma eylem planı Ders notları ilgili bölümlerin okunması
Kaynaklar
Ders Notu Ayhan Serhateri Stratejik Pazarlama Planlaması ders notları
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Üretim yönetimi ve pazarlamadaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygulayar
2 Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir
3 Üretim yönetimi ve pazarlamanın kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini tanır ve açıklar.
4 Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir
5 Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar
6 Üretim yönetimi ve pazarlama" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder
7 Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma soruları önerir
8 Yönetsel sorunlara uygun çözümler bulur
9 Üretim yönetimi ve pazarlama alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için uygulayın
10 Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 15 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6