Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Amaçlı Muhasebe Yaklaşımları | MUH 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILDIZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞULE YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. S.Doğuş Demirci |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı muhasebeye sosyal yaklaşımları tartışmak, muhasebede tartışmalı konular hakkında görüş oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste Finansal tabloların sunumu,Muhasebe ve kültür (sosyal boyutlar),Muhasebe ve kültür (muhasebe değerleri),Doğal kaynak muhasebesi , Denetimde soysal sorumluluk yaklaşımları işlenecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Muhasebede sosyal sorumluluk kavramını bilir | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
2 | Muhasebeye sosyal açıdan yaklaşır ve bu açıdan tartışabilir | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Muhasebede değer kavramıni tanımlayabilir ve tartışır. | Ödev, Sınav , | |
4 | Muhasebenin felsefi temelleri hakkında fikir beyan edebilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Sosyal sorumluluk muhasebesi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebede sosyal sorumluluk kavramı | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
2 | Finansal tabloların sunumu | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
3 | Denetim ve sosyal sorumluluk | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
4 | Muhasebe ve kültür (sosyal boyutlar) | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
5 | Muhasebe ve kültür (muhasebe değerleri) | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
6 | İşletme ve strateji | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
7 | Balanced Score Kart | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
8 | Çevre muhasebesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
9 | EVA | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
10 | Bulanık Muhasebe | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
11 | Yaratıcı Muhasebe | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
12 | Marka muhasebesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
13 | Doğal kaynak muhasebesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
14 | Denetimde soysal sorumluluk yaklaşımları | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kaplan, R.S., Norton D.P., (1996), Balanced Scored Card: Translation Strategy into Action, Harward Buss. Cshool Press, Boston Shalin, Chanchani and Roger Willett (2004), “An Empirical Assessment of Gray’s Accounting Value Constructs”, The International Journal of Accounting, Vol. 39, Issue: 2, pp. 125-154. Verma, Shraddha,(1999), “Culture and Politics in International Accounting: An Exploratory Framework”, School of Management and Organizational Psychology Birkbeck, University of London Riahi-Belkaoui, Ahmed (2001), Behavioral Management Accounting, Westport, CT, USA: Greenwood Publishing Group Inc. USA Uysal, Özgür Özmen (2004), “Farklı Perspektiflerin Işığında Muhasebe Standartlarının Uluslararası Düzeyde Harmonizasyonu”, 1st Annual International Accounting Conference, 4-5 November 2004, İstanbul-Turkey. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
2 | İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanması | ||||||
3 | Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapmak | ||||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları tespit etmek | ||||||
5 | : Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik / pratik bilgi sahibi | ||||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel incelemesi | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarılabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanın |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |