Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Finansal Yönetim | EIS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA KENAN ERKAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA KENAN ERKAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Mustafa Koç |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders kapsamında öncelikle, konuyla ilgili temel kavramlar öğrencilere sistematik bir çerçevede öğretilerek teorik altyapının oluşturulması hedeflenmektedir. Aynı zamanda, konularla ilgili uygulamaya yönelik problemlerin çözülmesi ile de, öğrencilerin analitik düşünme ve yorum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Finansal yönetim ve fonksiyonları, paranın zaman değeri, finansal analiz, finansal planlama ve kontrol, başabaş ve kaldıraç analizleri, çalışma sermayesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme Finans yönetiminin temellerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Finansmanla ilgili kavramları anlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Finansal tablolardan yararlanarak analiz ve yorum yapabilme yeteneğini geliştirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finansal Yönetime Giriş | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Paranın Zaman Değeri | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Paranın Zaman Değeri 2: Anüiteler | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Finansal Tablolar Analizi - Oran analizi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Finansal Tablolar Analizi - Yatay-Dikey-Trend Analizleri | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Finansal Planlama 1 | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Finansal Planlama 2 | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Faaliyet Kaldıracı ve Finansal Kaldıraç | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Çalışma Sermayesi Yönetimi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Başabaş ve Kaldıraç analizleri | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Finansal Yatırım Analizleri - 1 | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Finansal Yatırım Analizleri - 2 | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Kısa, Orta ve Uzun Vadeli Finansman Teknikleri | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Davranışçı Finans | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ercan, Metin Kamil ve Ünsal Ban (2005) Değere Dayalı İşletme Finansı Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara Ceylan, Ali (2003) İşletmelerde Finansal Yönetim, Ekin Kitabevi, İstanbul Berk, Niyazi (1998) Finansal Yönetim, Türkmen Kitabevi, İstanbul Aydın, Nurhan (2005) Finansal Yönetim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir Bolak, Mehmet (1998) İşletme Finansı, Birsen Yayınevi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
2. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 209 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |